EDUtéka - Leadership S čím vám můžeme pomoci? Vyhledávání Digitalizace Firemní kultura Inovace Leadership Learning & Development Udržitelnost Už několikátý tendr, kdy jsme neuspěli. Jak to, že naši konkurenti dokáží nabídnout výrazně levnější ceny? Vždyť nám to totálně zlikviduje profit! Poskytujeme špatné produkty/služby nebo je příčina úplně někde jinde? 5 min ScaleUp Tip #39 – Soupeříte o ty správné zákazníky? V businessu má strategie mnoho atributů, na které je třeba se zaměřit a v tomto díle se pokusíme podívat na některé z nich a jak je formulovat, aby vaše strategie byla opravdu účinná. 26 min Strategie – Cesta k cíli Přemýšleli jste někdy o tom? Někdy může být užitečné podívat se na odpovědi z vyšší letové hladiny. Možná vám některá naše tvrzení pomohou lépe stanovit, na co se dále zaměřit ve svém manažerském rozvoji. 5 min ScaleUp Tip #38 – Jaký typ manažera jste? Každý z nás musel na svojí cestě čelit nejistotě a pocitu odlišnosti. Sara Polak je příkladem člověka, který se jak v dětství, tak v současnosti nenechá odradit od naplňování svých unikátních talentů a ambicí. Vraťme se společně zpět k smyslu toho, co v životě děláme a k jedinečnosti naší vlastní cesty. Jak najít a naplňovat svůj nejzazší potenciál? 57 min Archeoložka v AI o osobní vizi V čem je odlišný leadership doby digitální od průmyslového věku? Jaké meta-dovednosti je třeba si osvojit, abychom se nestali brzdou v dalším růstu firmy nebo týmu, který vedeme? Možná někdy stačí jen prostě ubrat, méně radit, poslouchat a více se ptát. 6 min ScaleUp Tip #37 – Lídři digitální doby Na své cestě potkává Petr Skondrojanis zajímavé osobnosti, které umí svými příběhy a pohledem na svět inspirovat další. Při procházce po místech, která jsou spjata s jejich životem, se Petr ptá na jejich pohled na svět, na současnost, minulost, ale i budoucnost. Zjistěte, co je na jejich cestě životem inspirovalo, co a kdo jejich pohled na svět ovlivnilo. 65 min Na cestě s Oliverem Laryea Které číslo sledujete častěji, tržby nebo hrubou marži? A které je pro vás tím číslem No. 1? Hrubá marže je reálným ukazatelem úspěšnosti strategie vaší firmy a přitom je jí tak málo kladena manažerská pozornost. Schopnost firmy generovat dostatečnou hrubou marži je přitom klíčem k úspěšnému růstu. 6 min ScaleUp Tip #36 – Nejdůležitější číslo vašeho businessu Jednoduché nástroje, jak na priority ve skupině. Možná znáte ten pocit, že toho máte ve firmě hodně a všechno chce vaši pozornost a čas. Důležité je se rozhodnout, co nedělat. 17 min Skupinová prioritizace Jaký je váš set klíčových KPIs, díky kterým víte, co se opravdu děje ve vaší firmě a vašem podnikání? Prostě platí, že "co neměříš to neřídíš, ani to nezlepšíš a hlavně na to nezaměřuješ pozornost". Kdy naposledy jste revidovali sadu vašich klíčových KPIs? Těch, která jsou vaším systémem včasného varování a díky kterým máte možnost co nejdříve provádět nápravné kroky? Máte-li svůj seznam klíčových KPIs, vezměte jej do ruky a pojďte jej zrevidovat. 6 min ScaleUp Tip #35 – Udělejte si audit ukazatelů výkonnosti Funguje celá vaše firma jako dobře vytrénovaná jednotka na přehlídce? Šlape každý správnou nohou ve správném rytmu? Nebo si každý bubnuje sám a pochoduje, jak sám uzná za vhodné? Znají všichni vaše #kritické číslo, které udává rytmus, udržuje zájem všech a hlídá správný směr? A navíc mu každý rozumí a ví, jak toto číslo může ovlivnit? 5 min ScaleUp Tip #34 – Rockefellerovy návyky – kritické číslo Cílem dílu je připomenout význam Vize firmy pro její dlouhodobé budování a rozvoj. Přinášíme část teorie (vysvětlujeme, proč je to dobré), přinášíme příklady (inspirace) a prostřednictvím klientovy reference prezentujeme benefity a příklad cesty. 20 min Jasná vize Za posledních deset týdnů jsme postupně představili deset Rockefellerových návyků, které obsahují čtyřicet principů, které podporují zdravý a systematický růst byznysu. Stojí váš další růst na kreativitě a nebo důsledné disciplíně, ke které vám mohou Rockefellerovy návyky 2.0 pomoci? 5 min ScaleUp Tip #33 – Rockefellerovy návyky – disciplína, opak kreativity Představte si, že by vás ve škole chválili za odvahu chybovat a za správné použití otázky "Proč?". Že vaše dílčí neúspěchy nejsou námětem k posměchu a frázím typu “já to říkal”, ale inspirací pro ostatní i vás samotné. Jak v sobě probudit inovativního ducha? A jak u toho nezapomenout na svoje kořeny? 56 min Inovátor o návratu ke kořenům Máte srozumitelné a všem viditelné dashboardy? Čím rychleji vaše společnost roste, tím srozumitelněji musí zvládat komunikovat nejen své plány, priority a cíle, ale také vývoj při jejich naplňování. Mnoho z nich pak využívá Excel nebo GoogleDocs k evidenci a přehledům, ale čím rychleji rostete, tím dříve přestávají tyto formy evidence stačit. 4 min ScaleUp Tip #32 – 10. návyk – Firemní plány a výkonnost jsou viditelné celé firmě S Radkem Majerem z TTC Teleport jsme se podívali především na důvěru jako na základní stavební kámen, na němž lze postavit dobře fungující organizaci. Dozvíte se, proč je důvěra tak důležitá, a také to, jak ji rozvíjet ve svých týmech a firmách. Bonusem je prohlídka pomocí 360° kamery. 88 min Pohled dovnitř s Radkem Majerem Dokáže každý váš zaměstnanec, na základě kvantitativních dat, svých KPI's říci jak úspěšný měl týden? Devátý Rockefellerův návyk staví na známém Baťově pravidlu, "Co neměříš, to neřídíš". Čili jak máte nastaveny KPI's a související priority pro každou pozici a roli ve vaší firmě? 5 min ScaleUp Tip #31 – 9. návyk – Ví každý, jaký měl týden? Fungující strategie firmy se pozná podle toho, zda umožňuje trvalý růst tržeb a stabilní pozici na měnícím se trhu. Jak tedy vaše firma měří a ukazuje svým zaměstnancům pokrok ve směru k vašemu dlouhodobému ambicióznímu cíli? Vedle toho je zásadní otázkou schopnost odlišit se od ostatní konkurence. Znají tedy vaší lidé, jakou strategii jste zvolili pro vaši úspěšnou diferenciaci? 4 min ScaleUp Tip #30 – 8. návyk – Jasná a srozumitelná strategie Na své cestě potkává Petr Skondrojanis zajímavé osobnosti, které umí svými příběhy a pohledem na svět inspirovat další. Při procházce po místech, která jsou spjata s jejich životem, se Petr ptá na jejich pohled na svět, na současnost, minulost, ale i budoucnost. Zjistěte, co je na jejich cestě životem inspirovalo, co a kdo jejich pohled na svět ovlivnilo. 75 min Na cestě s Marvem Shammou Proč je důležité růst. I když platí, že žádný strom neroste do nebe, tak přesto je v podnikání důležité neustále růst a rozvíjet se. Protože jak firma roste, dostává se do různých fází, ve kterých je potřeba začít dělat některé věci jinak. 9 min Systematický přístup Pokud firma žije hodnotami a posláním organizace, jsou tyto známy a akceptovány všemi zaměstnanci. Vedení a střední management využívají hodnoty a poslání jako základ pro hodnocení či kritiku zaměstnanců. 5 min ScaleUp Tip #29 – 7. návyk – Firma opravdu žije svými hodnotami a posláním organizace Rockefellerův návyk č.5 a č.6 - tentokrát dva návyky v jednom videu a to zejména proto, že si jsou velice blízké. Pátý návyk se zaměřuje na zpětnou vazbu od vašich zaměstnanců. Schválně, jak často a pravidelně je sbírána zpětná vazba od vašich zaměstnanců s cílem odhalovat problémy a příležitosti? 6 min ScaleUp Tip #28 – 5. a 6. návyk – Zpětná vazba od zaměstnanců a zákazníků je pravidelnou součástí manažerské agendy Když máme vytvořený a odsouhlasený přehled klíčových rolí, víme jak měříme výsledky a také pokroky v našich klíčových procesech. Zároveň jednotlivé řádky výsledovky a rozvahy jsou přiděleny konkrétním členům v týmu, kteří za ně ručí a vedle klíčových rolí má firma identifikované také klíčové procesy nezbytné pro úspěch, včetně vlastníka, který ručí za zefektivnění, zrychlení a nebo zkvalitnění daného procesu. 6 min ScaleUp Tip #27 – 4. návyk – Každé oddělení firmy má osobu, která ručí za dosažení stanovených cílů Všichni jsme to určitě zažili, neustálé porady bez konce, nejasná agenda, zbytečná účast nebo nejasné závěry. Třetí návyk je o nastavení pravidelného rytmu komunikace napříč firmou, s jasnou agendou, rytmem a pravidly. Protože jen tak můžeme využít kolektivní zodpovědnost, týmovou inteligenci a zlepšit komunikaci napříč firmou. 5 min ScaleUp Tip #26 – 3. návyk – Rytmus komunikace Pro úspěch v daném čtvrtletí je identifikován jeden "kritický" parametr, jsou stanoveny kvartální priority, všichni jsou neustále informováni o pokroku v plnění "kritického" parametru a všichni vědí, jak se odměníme a jak to oslavíme, pokud danou úlohu zvládneme. Znáte ten váš "kritický" parametr pro tento kvartál? 4 min ScaleUp Tip #25 – 2. návyk – Všichni se zaměřují na jednu klíčovou úlohu v daném čtvrtletí Novější 1 2 … 11 12 13 14 Starší