Skip to content
Menu
Program
Pořady
Odborníci
Přihlásit
Aktivovat firemní členství
Myšlení v souvislostech
Archiv vysílání
Představte si, že by vás ve škole chválili za odvahu chybovat a za správné použití otázky "Proč?". Že vaše dílčí neúspěchy nejsou námětem k posměchu a frázím typu “já to říkal”, ale inspirací pro ostatní i vás samotné. Jak v sobě probudit inovativního ducha? A jak u toho nezapomenout na svoje kořeny?
56 min
Inovátor o návratu ke kořenům
V businessu má strategie mnoho atributů, na které je třeba se zaměřit a v tomto díle se pokusíme podívat na některé z nich a jak je formulovat, aby vaše strategie byla opravdu účinná.
26 min
Strategie – Cesta k cíli
Životní prostředí není jen otázkou osobní zodpovědnosti za to, jaký svět předáme našim dětem někdy v budoucnu. Ať už otázku ochrany planety v naší práci řešíme nebo ne, toto téma se dřív nebo později nevyhnutelně dotkne činnosti každého z nás.
54 min
Jak udržet životní prostředí i zdroj peněz?
Osobní příběh Martina Hausenblase o udržitelnosti, jako o základním předpokladu smysluplného podnikání.
58 min
Udržet sebe i firmu. Dlouhodobě!
Dokážete jednoduše vysvětlit proč vaši zákazníci kupují právě vaše produkty a služby? A ne ty konkurenční? Jakou hodnotovou nabídku jim přinášíte a čím dokážete řešit jejich potřeby, léčit jejich bolesti a uspokojit jejich tužby?
6 min
ScaleUp Tip #88 – Proč lidé kupují vaše produkty a služby?
Úspěšná strategie stojí především na schopnosti odlišit se od konkurence. Přesto se mnoho firem snaží být vším pro všechny. Nemají tak jasnou představu o tom, co je činí jedinečnými. S mapou aktivit máte možnost hledat ty správné niche pro váš úspěch a vizualizovat si tak celý váš byznys model v jednoduchém formátu.
5 min
ScaleUp Tip #89 – Odlište se od konkurence s mapou aktivit
Byznys nám nabízí celou řadu situací, kdy je práce s očekáváními absolutně zásadní. Proto jednou z klíčových kompetencí lídrů je schopnost predikovat budoucnost. Čím vyšší pozici zastáváte, tím více do budoucnosti se musíte dívat.
4 min
ScaleUp Tip #90 – Jedna věc, kterou jako lídři musíte dělat jinak
Peter Drucker ve své knize "5 nejdůležitějších otázek" uvádí jako druhou otázku "Kdo je náš zákazník?" a třetí "Čeho si cení nejvíce"? Obě následují po té první otázce "Co je naším posláním?". Z čehož lze vyvozovat, že bez perfektní znalosti vašeho klíčového zákazníka může být velice těžké naplnit poslání vaší organizace a dosáhnout dlouhodobého cíle - vaší severky.
5 min
ScaleUp Tip #91 – Nesnažte se být vším pro všechny
"Žijeme v digitální době. Ať už si to firmy uvědomují nebo ne, tak většina z nich se už řadí, nebo by se brzy měla začít řadit mezi softwarové firmy. A právě vybraná kniha se snaží vysvětlit lidem, na vedoucích pozicích, že v dnešní digitální době již nestačí používat k vedení firmy a řízení inovací principy vycházející z tradičního průmyslu minulého století."
12 min
Březen 2022 – Sense and respond
"Každá bitva je vyhraná dřív, než je vůbec vybojovaná.", řekl kdysi slavný čínský vojevůdce Sun Tzu. Být v dobré pozici pro zvládnutí špatných časů vyžaduje dělat jiné věci v dobrých časech. Snažme se tak vždy dostat do co nejlepší pozice bez ohledu na budoucí podmínky.
5 min
ScaleUp Tip #104 – Každá bitva je vyhraná dřív než je vůbec vybojovaná
Poměrně málo lidí skutečně rozumí strategii a je v ní opravdu dobrých. Velice často si strategii pletou s věcmi, jako je exekuce plánů, marketing, obchod nebo nastavení cílů. Přitom úspěšná strategie stojí zejména na schopnosti odlišit se.
4 min
ScaleUp Tip #105 – Šest chyb při tvorbě strategie
Virtuální realita nebo lidský dotek? Dárky nebo pozornost? Když se nejstarší generace neptáme na jejich potřeby, nebude se na ně jednou nikdo ptát ani nás.
91 min
Všichni jsme senioři
Sníte o růstu a škálování vašeho byznysu a máte jasnou představu o tom, jak by měla vaše budoucnost vypadat, ať už jde o růst až do úspěšného exitu nebo předání firmy potomkům případně managementu? Pravdou však je, že většina majitelů se nikdy nedočká realizace přesně tohoto snu, který mají. Důvod jistě spočívá ve řadě faktorů.
5 min
ScaleUp Tip #112 – Tři věci, které musíte zvládnout, pokud chcete škálovat svůj byznys
Jaké cesty mohou vést k tomu, aby se produkce módního odvětví zpomalila a stala se více cirkulární a skutečně udržitelnou? A jak my zákazníci můžeme svým nákupem takové produkty podpořit?
50 min
Půjde rychlá móda dělat udržitelně?
Část lidí zná Jakuba Nešetřila díky prodeji svého úspěšného startupu Apiary nadnárodní korporaci Oracle, část lidí zas díky platformě Česko.Digital. Řeč bude ale tentokrát o tom, jak se po celý svůj život snaží propojovat dva světy, které si tak úplně nerozumí. Uslyšíme i o jeho cestování v dětství, o prodeji firmy a propojování veřejného a neziskového sektoru.
95 min
Propojování světů, které si nerozumí aneb, jak se dělá API
Věděli jste, že Česko je v nanotechnologiích opravdový gigant? Pokud vás zajímají inovace a technologie a rádi byste se dozvěděli, jak za poslední dobu nanotechnologie akcelerovaly a kde všude by se daly využít, je tento díl pro vás jako stvořený.
95 min
Česko je nano
Strategie je volba. Přesněji řečeno, strategie je ucelený integrovaný soubor rozhodnutí, který firmu jedinečným způsobem umístí v jejím odvětví tak, aby vytvořila udržitelnou výhodu a vyšší hodnotu ve srovnání s konkurencí.
5 min
ScaleUp Tip #139 – Rozhodněte se, jak chcete vyhrávat!
Žijeme v době, kdy data hrají stále důležitější roli v našem životě, kdy se bez dat prostě neobejdeme. Pokud máme k dispozici správná data a umíme je využívat, může se tak náš business stát lépe predikovatelný. A to i v této VUCA době.
4 min
ScaleUp Tip #141 – Máte byznys založený na datech?
Zákazníci jsou jediné osoby, které vám dávají peníze. Výměnou za vaše služby nebo produkty. Všichni ostatní vám je jenom půjčí.
6 min
ScaleUp Tip #142 – Kdo je váš ideální zákazník? Máte na to data?
Proč klienti kupují služby či produkty právě od vás? Ačkoliv se tato otázka zdá být triviální, velmi často dostáváme velice obecné odpovědi. Přitom tato otázce je zásadní a obecná nebo špatná odpověď vám může velmi zkomplikovat život.
4 min
ScaleUp Tip #143 – Jak měří váš zákazník hodnotu vaší služby?
Základem úspěchu firmy, je přinášet na trh produkty nebo služby, které klienti opravdu potřebují. A to ve správnou dobu a za cenu, která vám umožní vytvářet zisk. Systematicky, opakovaně. Skvělý produkt development tak stojí především na kultuře učení se, prioritizování a validace hypotéz.
5 min
ScaleUp Tip #145 – Hypotézy a prioritizace
Dokážete matematicky znázornit fungování vašeho podniku, všech faktorů a jejich vzájemného působení? Jestli ne, měli byste si sestavit správný finanční model.
5 min
ScaleUp Tip #147 – Finanční modelování
Inflace je tady. Firmy i spotřebitelé jsou zaskočeni a vyděšeni. Po neobvykle dlouhé době cenové stability zažíváme nejvyšší míru růstu cen od 70. let 20. století. A mnohé nasvědčuje tomu, že inflace nás bude provázet ještě řadu let.
5 min
ScaleUp Tip #153 – Jak na souboj s inflací?
Cenotvorba hraje v boji proti inflaci významnou roli. Odpor vůči zvyšování cen je obrovský, a to nejen u průmyslového zboží, ale i na spotřebitelských trzích. Zároveň jsou vyšší ceny nezbytné pro přežití. K dosažení lepších transakčních cen je proto důležité zvládat celý soubor cenových nástrojů.
5 min
ScaleUp Tip #156 – Chytré cenové taktiky
Internet a technologie přináší do našeho života spoustu inovací. Oblast cenotvorby není výjimkou. Pojďme se dnes podívat na pár inovativních modelů práce s cenou. Při jejich správném využití mohou být účinným nástrojem v boji proti inflaci.
6 min
ScaleUp Tip #158 – Inovativní cenové modely
Jak si ve vysoce konkurenčním prostředí přepravy osob ve společnosti Liftago dokázali vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy nejen mezi zákazníky, ale také mezi řidiči? Jak nás jako společnost ovlivní autonomní mobilita a jak se bude oblast mobility v budoucnu vyvíjet?
34 min
Jak vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy
Když začneme poprvé mluvit o BHAG®, často se setkáváme se skepsí. Možná je to proto, že klienti v minulosti fungovali bez nich. Když jim pak vysvětlíme, jak jim to usnadní život, najednou je to zajímá. Proč? Protože pokud máte dobře fungující BHAG®, usnadní vám to strategické rozhodování.
6 min
ScaleUp Tip #181 – Máte svojí Severní hvězdu?
NPS, skóre spokojenosti zákazníků a skóre snahy zákazníků. Srovnávání s oborovými standardy a regionálními rozdíly pomáhá společnostem získat přehled a správně se rozhodovat. Jak to máte u vás? Měříte spokojenost vašich zákazníků?
4 min
ScaleUp Tip #195 – Měříte spokojenost zákazníků?
Zákaznická zkušenost je výsledkem všech interakcí do kterých se zákazník zapojí. Pokud tyto různé styčné body nebudete aktivně řídit, může to pro vás znamenat značnou ztrátu zisků.
5 min
ScaleUp Tip #196 – Šest pilířů Customer Experience
Slyšeli jste již větu o tom, že na periferii dnešního globálního podnikatelského prostředí je největší inovační potenciál? Jde o místa, kde nenaplněné potřeby zákazníků najdou nečekaná řešení, kde se rodí průlomové inovace a modré oceány a kde okrajové schopnosti mění základní kompetence společnosti.
60 min
Reverzní inovace
Existuje rozdíl mezi tím, co vnímáme jako kontinuální program "předplať a ušetři", a předplatitelskou službu, jehož cílem je poskytovat další a další užitek . Druhá jmenovaná varianta představuje to, co je vnímáno jako skutečné podnikání v oblasti dlouhodobého předplatného, protože se zaměřuje na řešení trvalého problému uživatele. A na tu se dnes podíváme.
3 min
ScaleUp Tip #203 – Jak optimalizovat modely předplatného a přímého prodeje spotřebitelům
Jaké jsou klíčové parametry pro dosažení rovnováhy mezi získáváním nových zákazníků a udržením a zapojením těch stávajících? Ukázkové příklady firem, které to zvládly, a další tipy najdete v dnešním ScaleUp Tipu.
4 min
ScaleUp Tip #204 – Jak dosáhnout rovnováhy mezi získáváním a udržením zákazníků u modelů předplatného
V tomto ScaleUp tipu se podíváme blíže na to, jak Amazon využívá proces zvaný Working Backwards k vytváření inovativních funkcí a produktů, které oslovují zákazníky a řeší jejich konkrétní potřeby. Je to jednoduchý a efektivní proces, který můžete začít používat i vy. Jak na to? Podívejte se na 4minutový videotip.
4 min
ScaleUp Tip #205 – Jak využít pohled zpět při tvorbě produktu