Skip to content
Menu
Program
Pořady
Odborníci
Přihlásit
Aktivovat firemní členství
Myšlení v souvislostech
Archiv vysílání
Představte si, že by vás ve škole chválili za odvahu chybovat a za správné použití otázky "Proč?". Že vaše dílčí neúspěchy nejsou námětem k posměchu a frázím typu “já to říkal”, ale inspirací pro ostatní i vás samotné. Jak v sobě probudit inovativního ducha? A jak u toho nezapomenout na svoje kořeny?
56 min
Inovátor o návratu ke kořenům
V businessu má strategie mnoho atributů, na které je třeba se zaměřit a v tomto díle se pokusíme podívat na některé z nich a jak je formulovat, aby vaše strategie byla opravdu účinná.
26 min
Strategie – Cesta k cíli
Životní prostředí není jen otázkou osobní zodpovědnosti za to, jaký svět předáme našim dětem někdy v budoucnu. Ať už otázku ochrany planety v naší práci řešíme nebo ne, toto téma se dřív nebo později nevyhnutelně dotkne činnosti každého z nás.
54 min
Jak udržet životní prostředí i zdroj peněz?
Osobní příběh Martina Hausenblase o udržitelnosti, jako o základním předpokladu smysluplného podnikání.
58 min
Udržet sebe i firmu. Dlouhodobě!
Dokážete jednoduše vysvětlit proč vaši zákazníci kupují právě vaše produkty a služby? A ne ty konkurenční? Jakou hodnotovou nabídku jim přinášíte a čím dokážete řešit jejich potřeby, léčit jejich bolesti a uspokojit jejich tužby?
6 min
ScaleUp Tip #88 – Proč lidé kupují vaše produkty a služby?
Úspěšná strategie stojí především na schopnosti odlišit se od konkurence. Přesto se mnoho firem snaží být vším pro všechny. Nemají tak jasnou představu o tom, co je činí jedinečnými. S mapou aktivit máte možnost hledat ty správné niche pro váš úspěch a vizualizovat si tak celý váš byznys model v jednoduchém formátu.
5 min
ScaleUp Tip #89 – Odlište se od konkurence s mapou aktivit
Byznys nám nabízí celou řadu situací, kdy je práce s očekáváními absolutně zásadní. Proto jednou z klíčových kompetencí lídrů je schopnost predikovat budoucnost. Čím vyšší pozici zastáváte, tím více do budoucnosti se musíte dívat.
4 min
ScaleUp Tip #90 – Jedna věc, kterou jako lídři musíte dělat jinak
Peter Drucker ve své knize "5 nejdůležitějších otázek" uvádí jako druhou otázku "Kdo je náš zákazník?" a třetí "Čeho si cení nejvíce"? Obě následují po té první otázce "Co je naším posláním?". Z čehož lze vyvozovat, že bez perfektní znalosti vašeho klíčového zákazníka může být velice těžké naplnit poslání vaší organizace a dosáhnout dlouhodobého cíle - vaší severky.
5 min
ScaleUp Tip #91 – Nesnažte se být vším pro všechny
"Žijeme v digitální době. Ať už si to firmy uvědomují nebo ne, tak většina z nich se už řadí, nebo by se brzy měla začít řadit mezi softwarové firmy. A právě vybraná kniha se snaží vysvětlit lidem, na vedoucích pozicích, že v dnešní digitální době již nestačí používat k vedení firmy a řízení inovací principy vycházející z tradičního průmyslu minulého století."
12 min
Březen 2022 – Sense and respond
"Každá bitva je vyhraná dřív, než je vůbec vybojovaná.", řekl kdysi slavný čínský vojevůdce Sun Tzu. Být v dobré pozici pro zvládnutí špatných časů vyžaduje dělat jiné věci v dobrých časech. Snažme se tak vždy dostat do co nejlepší pozice bez ohledu na budoucí podmínky.
5 min
ScaleUp Tip #104 – Každá bitva je vyhraná dřív než je vůbec vybojovaná
Poměrně málo lidí skutečně rozumí strategii a je v ní opravdu dobrých. Velice často si strategii pletou s věcmi, jako je exekuce plánů, marketing, obchod nebo nastavení cílů. Přitom úspěšná strategie stojí zejména na schopnosti odlišit se.
4 min
ScaleUp Tip #105 – Šest chyb při tvorbě strategie
Virtuální realita nebo lidský dotek? Dárky nebo pozornost? Když se nejstarší generace neptáme na jejich potřeby, nebude se na ně jednou nikdo ptát ani nás.
91 min
Všichni jsme senioři
1
2
3
Starší