Vím, jak řešit konflikty

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Materiály doplňují a rozšiřují informace, které zazněly v tomto vysílání. Umožňují vám samostudium tématu do hloubky, pokud máte chuť a čas.

Pro zobrazení materiálů je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Jak se postavit k tomu, když se v týmu dějí neshody? Doufat, že to vyšumí, že si lidé poradí sami, nebo se do toho vložit? Jak řešit vzniklé konflikty? Jak moc je důležité konfliktům předcházet? Jak a proč si v týmu nastavit pravidla pro řešení případných neshod? Zobrazit více…

Konflikty mají v našich životech významnou roli, a proto je dobré s nimi umět pracovat. Týmy, které umí využít vzniklého konfliktu, můžou být ve výsledku efektivnější než týmy, ve kterých se lidé konfliktům vyhýbají. Naši čtyři hosté spolu s moderátorem Vám představí, jak se ke konfliktům staví oni. Také si řekneme trochu teorie a zjistíme, co ke konfliktům říká kniha Budoucnost organizací od Frederica Laloux.

Proč vysílání sledovat?

  • Dostanete velmi hutných 4x 5 minut s prakticky fungujícími tipy a esenciálním know-how od lidí, kteří s konflikty efektivně pracují ve svých organizacích.
  • Získáte ihned použitelné tipy, které můžete zavést ve svých týmech a organizacích.

Co si z dílu odnesete?

  • Jak vytvářet prostředí, v nichž jsou konflikty přijímány a využívány ke zvýšení efektivity týmu.
  • Každý z hostů Vám předá trochu jinou cestu, jak s konflikty pracovat ve svém týmu.
  • Odpověď na otázku, jestli je konflikt dobrý nebo špatný. 🙂

Kdo jsou hosté?

Radek Majer

Radek Majer svou firmu TTC Teleport založil v roce 2015. Nyní vede tým 21 lidí, kteří spolu fungují absolutně transparentně a poskytuje služby datových center zcela odlišně, než je na trhu běžné. Otevřený byznys model a služby, které jsou poskytované na míru konkrétním zákazníkům, důraz na ekologii, šetrnost, udržitelnost nebo svobodná organizační struktura jsou důvody, proč patří TTC Teleport mezi nejzajímavějších technologické společnosti v ČR. 

Radka celý život provázela technika a pragmatismus, ale našel se v měnění starých a zaběhlých postupů a přístupů. Sám tvrdí, že má hrůzu z toho, že měl dělat pořád ty stejné věci, co už někdo vymyslel a používá. Věci kolem sebe mění tak, aby to dávalo smysl jemu i jeho kolegům. Možná i proto přirovnává úkoly a každodenní činnosti v TTC Teleport k pomyslným balonkům, které si po příchodu do práce každý ráno stáhne, aby si vybral, kým pro daný den bude – elektrikářem, nebo podporou.

Petr Kovařík

Petr Kovařík je kromě CEO Pražské čokolády Steiner & Kovarik také autorem knihy Síla hotentota, díky které si dovoluje být hotentotem pro jiné a stejně tak na sebe neklade břímě, aby chápal vše, co se děje vně něj. Je spoluzakladatelem iniciativy #nastartujcesko (přejmenovává se na #jakechcescesko), která má za cíl změnit nastavení myšlení v hlavách lidí, aby se neopakoval podobný morální úpadek celé společnosti, jako se to stalo v době první a druhé vlny covidu v roce 2020.

Petr Skondrojanis

Petr Skondrojanis se v personalistice pohybuje více než 20 let. Po celou dobu pracuje na dodavatelské straně řeky a při práci jej vždy zajímaly tři věci: a) smysl toho, co dělá, b) vzájemný respekt a c) profesionalita. Říká o sobě, že je humanocentrista, protože pracuje pro lidi. Lidi, jejichž potřeby, vnímání a vztahy staví do popředí všeho, co dělá. Sám říká: „Každý máme klady a zápory, každý děláme chyby a každý jsme originál, a ta rozmanitost je na tom, co dělám to nejzajímavější.“

V současnosti nejvíc času věnuje firemním kulturám a baví jej, že potkává spoustu skvělých firem a šikovných lidí, co mají chuť vytvářet ve své práci přidanou hodnotu. Svět je víc v pořádku, než se zdá na první pohled. A za volantem 50 let starého Austin Mini cooperu je pro něj i dopravní zácpa zážitek.

Sandra Fridrichová

Sandra Fridrichová strávila téměř celý svůj pracovní život zkoumáním finančního sektoru ze všech možných úhlů pohledu. Někde v mezičase pochopila, že pokud se chce jakákoli firma hýbat dopředu, musí se umět adaptovat. A to nejde dělat tak, že to někdo chytrý seshora přikáže. Věří, že srdcaři tak budou přemýšlet sami. A tak po 15 letech našla odvahu (nebo ztratila hlavu, kdoví ;-)) a šla šířit tuhle filozofii mezi další firmy.

Doopravdy se toho ale moc nezměnilo. Nejčastěji je tou, která nenápadně stojí za „velkými kluky z boardu“ a pomáhá jim nastavit zrcadlo, čím lidé ve firmě doopravdy žijí a jak o ní přemýšlí. Sandra dává strukturu (a někdy i motor) poletujícím představám o budoucnosti firmy a pomáhá jim popsat nové vize a směr tak, aby byly srozumitelné pro všechny.

Jiří Bréda

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Mohlo by vás zajímat