Vím, jak řešit konflikty

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Materiály doplňují a rozšiřují informace, které zazněly v tomto vysílání. Umožňují vám samostudium tématu do hloubky, pokud máte chuť a čas.

Pro zobrazení materiálů je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Jak se postavit k tomu, když se v týmu dějí neshody? Doufat, že to vyšumí, že si lidé poradí sami, nebo se do toho vložit? Jak řešit vzniklé konflikty? Jak moc je důležité konfliktům předcházet? Jak a proč si v týmu nastavit pravidla pro řešení případných neshod? Zobrazit více…

Konflikty mají v našich životech významnou roli, a proto je dobré s nimi umět pracovat. Týmy, které umí využít vzniklého konfliktu, můžou být ve výsledku efektivnější než týmy, ve kterých se lidé konfliktům vyhýbají. Naši čtyři hosté spolu s moderátorem Vám představí, jak se ke konfliktům staví oni. Také si řekneme trochu teorie a zjistíme, co ke konfliktům říká kniha Budoucnost organizací od Frederica Laloux.

Proč vysílání sledovat?

  • Dostanete velmi hutných 4x 5 minut s prakticky fungujícími tipy a esenciálním know-how od lidí, kteří s konflikty efektivně pracují ve svých organizacích.
  • Získáte ihned použitelné tipy, které můžete zavést ve svých týmech a organizacích.

Co si z dílu odnesete?

  • Jak vytvářet prostředí, v nichž jsou konflikty přijímány a využívány ke zvýšení efektivity týmu.
  • Každý z hostů Vám předá trochu jinou cestu, jak s konflikty pracovat ve svém týmu.
  • Odpověď na otázku, jestli je konflikt dobrý nebo špatný. 🙂

Kdo jsou hosté?

Radek Majer

Radek Majer svou firmu TTC Teleport založil v roce 2015. Nyní vede tým 21 lidí, kteří spolu fungují absolutně transparentně a poskytuje služby datových center zcela odlišně, než je na trhu běžné. Otevřený byznys model a služby, které jsou poskytované na míru konkrétním zákazníkům, důraz na ekologii, šetrnost, udržitelnost nebo svobodná organizační struktura jsou důvody, proč patří TTC Teleport mezi nejzajímavějších technologické společnosti v ČR. 

Radka celý život provázela technika a pragmatismus, ale našel se v měnění starých a zaběhlých postupů a přístupů. Sám tvrdí, že má hrůzu z toho, že měl dělat pořád ty stejné věci, co už někdo vymyslel a používá. Věci kolem sebe mění tak, aby to dávalo smysl jemu i jeho kolegům. Možná i proto přirovnává úkoly a každodenní činnosti v TTC Teleport k pomyslným balonkům, které si po příchodu do práce každý ráno stáhne, aby si vybral, kým pro daný den bude – elektrikářem, nebo podporou.

Petr Kovařík

Petr Kovařík je kromě CEO Pražské čokolády Steiner & Kovarik také autorem knihy Síla hotentota, díky které si dovoluje být hotentotem pro jiné a stejně tak na sebe neklade břímě, aby chápal vše, co se děje vně něj. Je spoluzakladatelem iniciativy #nastartujcesko (přejmenovává se na #jakechcescesko), která má za cíl změnit nastavení myšlení v hlavách lidí, aby se neopakoval podobný morální úpadek celé společnosti, jako se to stalo v době první a druhé vlny covidu v roce 2020.

Petr Skondrojanis

Petr Skondrojanis se v personalistice pohybuje více než 20 let. Po celou dobu pracuje na dodavatelské straně řeky a při práci jej vždy zajímaly tři věci: a) smysl toho, co dělá, b) vzájemný respekt a c) profesionalita. Říká o sobě, že je humanocentrista, protože pracuje pro lidi. Lidi, jejichž potřeby, vnímání a vztahy staví do popředí všeho, co dělá. Sám říká: „Každý máme klady a zápory, každý děláme chyby a každý jsme originál, a ta rozmanitost je na tom, co dělám to nejzajímavější.“

V současnosti nejvíc času věnuje firemním kulturám a baví jej, že potkává spoustu skvělých firem a šikovných lidí, co mají chuť vytvářet ve své práci přidanou hodnotu. Svět je víc v pořádku, než se zdá na první pohled. A za volantem 50 let starého Austin Mini cooperu je pro něj i dopravní zácpa zážitek.

Sandra Fridrichová

Sandra Fridrichová strávila téměř celý svůj pracovní život zkoumáním finančního sektoru ze všech možných úhlů pohledu. Někde v mezičase pochopila, že pokud se chce jakákoli firma hýbat dopředu, musí se umět adaptovat. A to nejde dělat tak, že to někdo chytrý seshora přikáže. Věří, že srdcaři tak budou přemýšlet sami. A tak po 15 letech našla odvahu (nebo ztratila hlavu, kdoví ;-)) a šla šířit tuhle filozofii mezi další firmy.

Doopravdy se toho ale moc nezměnilo. Nejčastěji je tou, která nenápadně stojí za „velkými kluky z boardu“ a pomáhá jim nastavit zrcadlo, čím lidé ve firmě doopravdy žijí a jak o ní přemýšlí. Sandra dává strukturu (a někdy i motor) poletujícím představám o budoucnosti firmy a pomáhá jim popsat nové vize a směr tak, aby byly srozumitelné pro všechny.

Jiří Bréda

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství