Tady roste radost

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Bylinkářská firma Sonnentor, ve které je Dvořáček spolumajitelem a ředitelem, je uznávanou firmou a těší se velké oblibě. Přesto, jak Dvořáček říká, cesta k úspěchu nevedla přes překonávání vysoce nastavených latěk a striktní dodržování předem vymyšlených plánů. Jak se jim tedy povedlo s bylinkovým sortimentem uspět? Zobrazit více…

Josef Dvořáček se dlouhou dobu pohyboval v reklamním světě. Tam si také poprvé uvědomil, že nekompromisní prostředí zaměřené na peníze a na úspěch pro něj není dobré a z dlouhodobého hlediska ani udržitelné. Rozhodl se proto pro změnu a nastoupil do Sonnentoru, firmy ve vinařském kraji na jihu Moravy, která ho uchvátila především pro způsoby, jakými s udržitelností zachází.

Na snaze udělat svět lepší firma staví od svých počátků. Ať už třeba tím, jak zachází se surovinami, s přírodou nebo třeba také tím, jak se místo stavby nových výrobních hal rozhodla využít chátrající budovy.

Nejpřesvědčivější důkaz ukazující na fakt, že se Sonnentor neschovává jen za velká slova o udržitelnosti, najdete v příbězích obyčejných lidí. Zjistíte, kdo přišel s nápadem na to dávat kvítek do okýnka na obalu, koho napadlo ubrat na plastech i kdo ze zaměstnanců přišel na tajnou ingredienci, která udělala z jednoho jejich bio čaje prodejní tahák. „Napříč tou firmou jsou lidi, kteří to milují a dávají tomu všechno,“ začíná jeden z mnoha příběhů Dvořáček.

Kdo je Josef Dvořáček?

Josef Dvořáček je spolumajitelem a ředitelem společnosti SONNENTOR, která je dnes významným zpracovatelem bylin, čajů a koření z ekologického zemědělství. V SONNENTORu najdete spoustu inspirace z trvalé udržitelnosti i společenské odpovědnosti. Vyvíjí pro produkty nové typy obalových materiálů, které jsou kompostovatelné a minimálně zatěžují životní prostředí, aktivně pracují na snižování energetické náročnosti i závislosti. Rozvíjí lokální spolupráci s ekologickými pěstiteli a sedláky i projekty férového přímého obchodu s konkrétními lidmi v zemích třetího světa.

Dělají věci jinak a zásadově neprodávají do nadnárodních obchodních řetězců. Přesto se stává SONNENTOR obdivovanou značkou. Se svými spolupracovníky vybrali firemní motto: TADY ROSTE RADOST, chtějí tím vyjádřit, že to tak cítí, že jejich posláním je v dnešní době přinášet lidem nadšení z bylin, čajů a koření a ze života vůbec. Pokud navštívíte jejich turistický projekt Bylinkový ráj SONNENTOR v Čejkovicích na jižní Moravě, určitě na Vás dýchne jejich originální firemní kultura.

86 min | 12. 4. 2019 | Pořad: Brain&Breakfast

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Mohlo by vás zajímat