EDUtéka - Inovace S čím vám můžeme pomoci? Vyhledávání Digitalizace Firemní kultura Inovace Leadership Learning & Development Udržitelnost V tomto dílu CZECHárny jsme si o současném českém školství povídali s Liborem Pospíšilem z neziskové organizace Učitel naživo, která usiluje o modernizaci českého vzdělávání. Co považuje za stěžejní součást vzdělávacího systému? A věří, že v budoucnu se budou žáci doma učit a úkoly dělat ve škole? 29 min Modernizace českého vzdělávání Jak si ve vysoce konkurenčním prostředí přepravy osob ve společnosti Liftago dokázali vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy nejen mezi zákazníky, ale také mezi řidiči? Jak nás jako společnost ovlivní autonomní mobilita a jak se bude oblast mobility v budoucnu vyvíjet? 34 min Jak vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy Je tu další CZECHárna a v ní si dnes můžete poslechnout povídání, jak naše životy bude ovlivňovat virtuální a augmentovaná realita. Hostem Petra Beneše je Leoš Kubíček - spolumajitel firmy Virtual Lab. 30 min Jak nás v budoucnu ovlivní virtuální a augmentovaná realita V díle o tom, jakou zákaznickou zkušenost vyhledává nejmladší generace, se Pavlína podívá na to, jak tato generace vnímá luxus, peníze, i jakou roli hraje to, že jsou připojení úplně nonstop. 28 min Jak se mění zákazník Pavlína se zaměřuje na duševní zdraví a epidemii samoty, která nejvíce postihuje Gen Z, zasaženou Covidem tvrději než Milleniály a Baby Boomers. Studie ukazují, že Gen Z je nejosamělejší generace, s vysokým stresem způsobeným pandemií a ekonomickými obtížemi, včetně ztrát práce v rodině. 18 min Duševní zdraví How does complexity affect us as people and leaders? How can we use tech to help us thrive? To help us navigate through complexity? What can we learn from the past about dealing with rich data and complexity? What about the phenomenon of "luck"? 49 min How AI is transforming leadership in society Pravidelně slýcháme příběhy firem, které mají ambice být špičkami ve svém odvětví a to i v globálním měřítku. Mají ambici svět změnit k lepšímu. Vyjadřují to často svým firemním posláním. Proto, aby tyto ambice nezůstaly jen přáními, musí tyto firmy vybudovat a rozvíjet schopnost inovovat a zajistit, aby se inovace stala nedílnou součástí jejich firemní kultury. 5 min ScaleUp Tip #134 – Inovace jako část vaší firemní kultury Věděli jste, že Česko je v nanotechnologiích opravdový gigant? Pokud vás zajímají inovace a technologie a rádi byste se dozvěděli, jak za poslední dobu nanotechnologie akcelerovaly a kde všude by se daly využít, je tento díl pro vás jako stvořený. 95 min Česko je nano Did you know you can meet and even work together with colleagues and customers in VR? 33 min Team Collaboration in VR (S2E1) Vzdělávání patří mezi nejsložitější a nejkomplexnější věci na světě. Množství faktorů, které musíme brát v úvahu, aby bylo skutečně efektivní, je obrovské. 68 min Vzdělávání dětí. Vystačíte si s vysokou školou života? Funguje vůbec osobní rozvoj? Ano, ale... Kdyby existovaly zaručené a snadné recepty, vypadal by svět jinak - byli by tu jen šťastní a úspěšní lidé a nikdo by nebyl tlustý. Místo toho dlouhodobě roste spotřeba antidepresiv a cest za poznáním sebe sama, většinou někam dost daleko, ale vždy hodně vysoko. Inspirativní guru jako bonus. 47 min Průmysl osobního rozvoje. Pomoc nebo podvod? Správný cíl je základem OKR. Týmy budou mít jasno v tom, na co se soustředit, aby co nejlépe přispěly ke strategii. Namísto soupeření se mohou sladit s ostatními. 23 min Dobré cíle, základ funkčních OKR. Many brands have tested XR in its virtual (VR) and augmented (AR) reality forms in retail and marketing over the past 5 years, surfing the hype wave that XR would revolutionize the way products are sold and brands communicate. Most of those initiatives were abandoned again after its pilot projects not seeing much immediate ROI generated. 51 min XR for Retail, Marketing and Brand Experience (S1E3) V dnešním dílu se dozvíme proč je vlastně udržitelnost v popředí témat, za která GenZ bojuje a jak vypadá aktivismus mladé generace. Koukneme se na značky, kterým se transformace podařila a přinesla jim i vyšší zisk. A ukážeme si, že udržitelnost není navázaná jenom na ekologii, ale postoj k budování firem, nebo každodennímu životu. 21 min Udržitelnost How do you scale a learning program fast across a whole organization while cutting costs? How do you train your people remotely? Virtual and augmented reality is here to revolutionize learning and development in organizations and these are some of their promises. Is it a fair estimate and where are we in this process today? 49 min XR in Learning and Development (S1E2) Kde se berou nápady? A jak jim udělat vědomý prostor tak, aby mohly vzniknout? Ukážeme si konkrétní metody a techniky, které pomáhají s vymýšlením nápadů a neotřelých řešení. 15 min Vymýšlení nápadů (ideace) Celkem tráví generace Z před různými obrazovkami deset hodin denně. Jen na sociální sítích tráví Generace Z tři hodiny denně, o hodinu více než Mileniálové. A tak se na nich neodehrává jen jejich komunitní život, ale i nákupy nebo vzdělávání. Co to znamená pro značky a jak tvořit obsah, který zaujme? 30 min Jak se mění obsah? V tomto díle se koukneme Generaci Z do šatníku. Nikde jinde se trendy neprojevují tak rychle. Generace Z totiž ukazuje svůj názor na svět tím, jak vypadá. A tak jsou investice do módy a kosmetiky tak vysoké. 37 min Móda a hype Veřejná sbírka musí mít jasně definovaný účel, účel musí být konkrétní a veřejně prospěšný. Nelze vybírat peníze na cokoli a pojmenovat to veřejná sbírka. Každá sbírka má dvě strany - 1. je peníze získat a 2. strana je, efektivně je dál distribuovat. 85 min Důvěřuj, ale prověřuj XR (spatial web / computing) is the next huge business frontier, with growth potetial of orders of magnitude in the next 3-7 years. Imagine XR being now like the internet in 1995 or smartphones in 2008 - growing pains and trials & errors are soon behind us, the tech is maturing. Czechia has a great potential to be a part of it - a bunch of great examples already. 61 minČeské titulky Future of Reality – Virtual worlds as the new business frontier (S1E1) S různými přístupy a koncepty, jak pojmout firemní kulturu, se v poslední době roztrhl pytel. Není divu, svět se mění bezprecedentním tempem a je třeba se novým poměrům přizpůsobit. Jaký přístup ale zvolit? Který koncept je vhodný? Když okopírujeme Google, bude to fungovat? 91 min Firemní kultura – Proč nestačí myslet to dobře? Už letos 41 % světové populace tvoří lidé pod 25 let. - Generace Z. Slyšeli jste o nich určitě mnohé - že mají pozornost kratší než zlaté rybičky a současně jsou nejvzdělanější generací v historii. A určitě také, že nechtějí hýbnout prstem a současně, že skoro pětina už vydělává. Pavlína Louženská se v tomto. dílu podívá mladé generaci na zoubek a nahlédne také do jejich CV. 24 min Škola. Práce. Podnikání. Současná situace zpochybnila některé základní jistoty našeho života. Pod hrozbou různých vlivů se lidé celkem ochotně smiřují s omezeními osobní svobody. 94 min Svoboda a zodpovědnost v kontextu dnešní doby "Velmi optimistická a inspirující kniha o tom, jak radikálně změnit veřejné služby, které přestaly sloužit své původní myšlence. Inspirující v metodách, optimistická ve výsledcích. Pomůžete mi promyslet, jak tento přístup zrealizovat i v Čechách?" 9 min Prosinec 2020 – Radical Help Novější 1 2 3 Starší