EDUtéka - Inovace S čím vám můžeme pomoci? Vyhledávání Digitalizace Firemní kultura Inovace Leadership Learning & Development Udržitelnost "My Češi jsme strašně šikovní na řízení i na strategie. Jsme univerzální, jsme schopni se rychle zorientovat a provést něco, co má transformativní dopad. Jsme pořád takový národ Ferdů mravenců" říká v dalším dílu CZECHárny Senta Čermáková. 29 min Technologické změny a jejich potenciál pro společnost Pavel Bulowski spolu s kolegy staví Meiro. Zákaznickou datově analytickou platformu. A staví ji ne z českého rybníka, ale z dalekého Singapuru. Kam se posouvá datově analytická logika a technologie? Co jsou zero party data? Co vše o zákaznících ještě nevíme a už brzy budeme vědět? 26 min Kam se posouvá datově analytická logika a technologie S Katkou Vokřínkovou z PWC jsme si povídali o UX designu, o tom jaké to je "dělat věci hezký a jednoduchý" v digitálním světě. Z Katky čiší nadšení, energie a zaujetí pro vše co dělá a má odvahu i sdílet i to, co se jí třeba nepovedlo. 28 min Jak dělat UX hezky a jednoduše Mnozí z nás už peněženku odložili a vystačí si s nouzovou bankovkou za obalem mobilu. Jak ještě dlouho budou fungovat hotovostní platby? Odzvonilo už i plastikovým kartám? Budou hrát kryptoměny větší roli v každodenním platebním styku? 27 min O budoucnosti placení Pozvání do dnešního dílu CZECHárny přijala Božena Řežábová. Poslechněte si, jak se škáluje globální byznys a jak se získávají partneři a zákazníci jako jsou třeba NASA nebo Manchester City. 28 min Jak se škáluje globální byznys Nová CZECHárna s Barborou Buhnovou, proděkankou fakulty informatiky na Masarykově univerzitě a spoluzakladatelkou organizace CZECHITAS, která se snaží ženám přiblížit svět IT. 34 min Jak efektivně propojit byznys a akademický svět Zlý sluha nebo dobrý pán? Diskutovali jsme o fenoménu rozsáhlých jazykových modelů a zaměřili jsme se na jejich vliv a potenciál v budoucnosti. Vymkne se umělá inteligence z rukou nebo se stane užitečným nástrojem každodenního života? 37 min O výzvách umělé inteligence Dana Bérová je bývalou ministryní informatiky, kdy na tomto postu v roce 2005 nahradila Vladimíra Mynáře. Jak podle ní postupuje stát v oblasti digitalizace? Podle čeho si vybírá projekty do kterých zainvestuje? Jak by postupovala v otázce transformace České pošty? 30 min Jak na rychlejší digitalizaci státu Pavel Přikryl stojí za úspěchem multifunkčního coworkingového prostoru Opero, který se nachází ve Štencově domě. Co ho k vybudování Opera vedlo? A jaké jsou plány do budoucna? Řeč přišla i na startupovou scénu, kde je Pavel nejen investorem, ale také mentorem. 29 min O Operu, investování a nadějných českých projektech V tomto dílu CZECHárny jsme si o současném českém školství povídali s Liborem Pospíšilem z neziskové organizace Učitel naživo, která usiluje o modernizaci českého vzdělávání. Co považuje za stěžejní součást vzdělávacího systému? A věří, že v budoucnu se budou žáci doma učit a úkoly dělat ve škole? 29 min Modernizace českého vzdělávání Jak si ve vysoce konkurenčním prostředí přepravy osob ve společnosti Liftago dokázali vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy nejen mezi zákazníky, ale také mezi řidiči? Jak nás jako společnost ovlivní autonomní mobilita a jak se bude oblast mobility v budoucnu vyvíjet? 34 min Jak vybudovat image spolehlivé a kvalitní firmy Je tu další CZECHárna a v ní si dnes můžete poslechnout povídání, jak naše životy bude ovlivňovat virtuální a augmentovaná realita. Hostem Petra Beneše je Leoš Kubíček - spolumajitel firmy Virtual Lab. 30 min Jak nás v budoucnu ovlivní virtuální a augmentovaná realita V díle o tom, jakou zákaznickou zkušenost vyhledává nejmladší generace, se Pavlína podívá na to, jak tato generace vnímá luxus, peníze, i jakou roli hraje to, že jsou připojení úplně nonstop. 28 min Jak se mění zákazník Pavlína se zaměřuje na duševní zdraví a epidemii samoty, která nejvíce postihuje Gen Z, zasaženou Covidem tvrději než Milleniály a Baby Boomers. Studie ukazují, že Gen Z je nejosamělejší generace, s vysokým stresem způsobeným pandemií a ekonomickými obtížemi, včetně ztrát práce v rodině. 18 min Duševní zdraví How does complexity affect us as people and leaders? How can we use tech to help us thrive? To help us navigate through complexity? What can we learn from the past about dealing with rich data and complexity? What about the phenomenon of "luck"? 49 min How AI is transforming leadership in society Pravidelně slýcháme příběhy firem, které mají ambice být špičkami ve svém odvětví a to i v globálním měřítku. Mají ambici svět změnit k lepšímu. Vyjadřují to často svým firemním posláním. Proto, aby tyto ambice nezůstaly jen přáními, musí tyto firmy vybudovat a rozvíjet schopnost inovovat a zajistit, aby se inovace stala nedílnou součástí jejich firemní kultury. 5 min ScaleUp Tip #134 – Inovace jako část vaší firemní kultury Věděli jste, že Česko je v nanotechnologiích opravdový gigant? Pokud vás zajímají inovace a technologie a rádi byste se dozvěděli, jak za poslední dobu nanotechnologie akcelerovaly a kde všude by se daly využít, je tento díl pro vás jako stvořený. 95 min Česko je nano Did you know you can meet and even work together with colleagues and customers in VR? 33 min Team Collaboration in VR (S2E1) Vzdělávání patří mezi nejsložitější a nejkomplexnější věci na světě. Množství faktorů, které musíme brát v úvahu, aby bylo skutečně efektivní, je obrovské. 68 min Vzdělávání dětí. Vystačíte si s vysokou školou života? Funguje vůbec osobní rozvoj? Ano, ale... Kdyby existovaly zaručené a snadné recepty, vypadal by svět jinak - byli by tu jen šťastní a úspěšní lidé a nikdo by nebyl tlustý. Místo toho dlouhodobě roste spotřeba antidepresiv a cest za poznáním sebe sama, většinou někam dost daleko, ale vždy hodně vysoko. Inspirativní guru jako bonus. 47 min Průmysl osobního rozvoje. Pomoc nebo podvod? Správný cíl je základem OKR. Týmy budou mít jasno v tom, na co se soustředit, aby co nejlépe přispěly ke strategii. Namísto soupeření se mohou sladit s ostatními. 23 min Dobré cíle, základ funkčních OKR. Many brands have tested XR in its virtual (VR) and augmented (AR) reality forms in retail and marketing over the past 5 years, surfing the hype wave that XR would revolutionize the way products are sold and brands communicate. Most of those initiatives were abandoned again after its pilot projects not seeing much immediate ROI generated. 51 min XR for Retail, Marketing and Brand Experience (S1E3) V dnešním dílu se dozvíme proč je vlastně udržitelnost v popředí témat, za která GenZ bojuje a jak vypadá aktivismus mladé generace. Koukneme se na značky, kterým se transformace podařila a přinesla jim i vyšší zisk. A ukážeme si, že udržitelnost není navázaná jenom na ekologii, ale postoj k budování firem, nebo každodennímu životu. 21 min Udržitelnost How do you scale a learning program fast across a whole organization while cutting costs? How do you train your people remotely? Virtual and augmented reality is here to revolutionize learning and development in organizations and these are some of their promises. Is it a fair estimate and where are we in this process today? 49 min XR in Learning and Development (S1E2) Novější 1 2 3 Starší