Skip to content
Menu
Program
Pořady
Odborníci
Přihlásit
Aktivovat firemní členství
Vyhledávání
Iniciativa
Archiv vysílání
Denně se setkáváme s klienty, majiteli firem, výkonnými řediteli, kteří se snaží svůj byznys posunout dále. To co od nich slyšíme nejčastěji je, jak složité je ostatní zapojit do naplňování jejich vize. Sami jsme to zažili, mnohokrát si na tom vylámali zuby, ale řešení jsme našli.
5 min
ScaleUp Tip #01 – Vybavte se dovednostmi jak zrealizovat vaši VIZI
Zažít zdravý růst firmy je zatraceně dobrý pocit, ale proč je vlastně třeba neustále růst, když žádný strom neroste do nebe? A je to zejména o růstu tržeb nebo zisku, jak se často domníváme? Tak proč a v čem je tedy důležité růst?
4 min
ScaleUp Tip #02 – Nebojte se růstu, i když žádný strom neroste do nebe
Už víme jak důležité je růst. Že růst není vždy jen o zisku/obratu, ale hlavně o konkurenceschopnosti, růstu lidí, s kterými na té cestě jdeme a hlavně růstu samotného lídra. Protože firma sama nikdy nepřeroste schopnosti svého lídra. Ale pokud chceme ostatní vtáhnout do této cesty, měli bychom začínat první u jejich srdce.
4 min
ScaleUp Tip #03 – Jasné poslání, cesta k srdcím vašich lidí
Panika je nakažlivá! Vaše lídrovství může být také! Je čas stát se opravdovými lídry. Máme to štěstí sledovat jak nejlepší lídři zvládají krizi.
5 min
ScaleUp Tip #04 – Panika je nakažlivá. Váš leadership však může být také!.
Situace, ve které se dnes nacházíme, nemá v naší nedávné minulosti obdobu – proto nám nabízí spíše otázky než odpovědi. Rozhodli jsme se proto, že budeme shromažďovat a publikovat to nejzajímavější know-how a „best practice“, od našich kolegů/ koučů Scaling Up/ Rockefeller habits z celého světa.
6 min
ScaleUp Tip #05 – Jak se ke krizi staví podnikatelé jinde ve světě?
V nouzi poznáš přítele a v krizi pravého lídra. Firmy, které mají v tržbách propady 30 %, 60 % a nebo i více procent, budou muset radikálně řešit schopnost přežít. Je jasné, že to vše bude mít i nemalé dopady na pracovní místa.
5 min
ScaleUp Tip #06 – Lidé jsou aktivum, které se neodepisuje!
Revenue = vanity, profit = sanity, cash is king! Nikdy to neplatilo více než nyní. Bohužel většina podnikatelů používá výsledovku & rozvahu, ale plánování Cash-flow je pro ně spíše formální, pokud vůbec. Je třeba naučit se mluvit cash-flow jazykem a porozumět tomuto příběhu.
5 min
ScaleUp Tip #07 – Jediný fakt v businessu je CASH-FLOW
Žijeme v nejistotě a náš mindset je pro úspěch zásadní. Chceme neprohrát a nebo zvítězit? Jen naše schopnost koncentrace na do důležité nás dokáže dostat z této bouře ven. Základní pravidlo se nemění - disciplína a fokus!
4 min
ScaleUp Tip #08 – Zaměřte se na to, co máte pod kontrolou
Ořezali jste zbytné náklady, možná se nevyhnuli ani propouštění, aktivně řídíte vaše cashflow. Nastává čas zaměřit se na to, jak generovat vaše příjmy, protože je možné, že váš business model, který doposud fungoval, nebude v nové době stačit. Prostě je třeba zaměřit se na strategii. Znáte své klíčové kompetence?
4 min
ScaleUp Tip #09 – Ořezat náklady je jen začátek…
V turbulentní době není vůbec snadné plánovat. Chybí fakta, nejsou data, je složité odhadnout jak některé věci budou fungovat. V takovémto období pak může být rozhodující to, jak o všem přemýšlíme, jaký máme nastaven mindset. Připouštíme si fakta, kterým čelíme nebo jsme nadmíru optimističtí a necháváme se svým optimismem ukolébat?
4 min
ScaleUp Tip #10 – Věřte, že to zvládnete…
Ať váš business poklesl nebo ne, je třeba dívat se po nových příležitostech. V takto turbulentní době je důležité věnovat se systematicky strategii. O vašich silných stránkách a klíčových kompetencích jsme hovořili. Nyní je třeba také přemýšlet jak vše škálovat i do jiných segmentů a trhů.
4 min
ScaleUp Tip #11 – Hledejte nové příležitosti
Ne každý z potenciálních zákazníků je ten vhodný pro vás. Mají různá očekávání, hodnotí dle různých kritérií, mohou se chovat jinak než jsme ochotni akceptovat atp. Schopnost odlišit zákazníky podle jejich chování a potřeb, je zásadní pro správnou segmentaci a dovednost nalézt toho správného zákazníka.
4 min
ScaleUp Tip #12 – Vyberte si zákazníky
Znáte-li dobře svého potenciálního klienta a zejména jeho potřeby, můžete přemýšlet, jakou hodnotou, kterou mu nabídnete, jej zamýšlíte uspokojit. Ale opatrně, potřeby totiž nejsou vždy racionální. Zkrátka je tomu třeba věnovat čas a strategicky přemýšlet nejen nad tím co klientovi hodláme dodávat, ale jak tím budeme řešit jeho očekávání a léčit bolesti, které mohou být se stávajícím řešením svázány.
4 min
ScaleUp Tip #13 – Znáte dobře vaši hodnotovou nabídku?
Váš zákazník může velice snadno změnit nejen svá očekávání, velikost nebo frekvenci nákupů, ale také své platební chování. A vy se na to musíte připravit. Nejen zlepšením své inkasní politiky, nastavením kreditů, ale hlavně neustálou snahou o zrychlení celého toku peněz a to není jen splatnost faktur nebo platební morálka.
5 min
ScaleUp Tip #14 – Zrychlujte obrátku vaší hotovosti
Dle Jima Colinse, autora knihy Good To Great, žádná ze špičkových firem neměla zázračnou inovaci, velikánskou kliku nebo zásadní AHA moment, který z ní udělal skvělou firmu. Všechny však měly nastavený systematický proces neustálého vylepšování a využívání svých klíčových kompetencí, připomínající roztáčení velkého setrvačníku.
5 min
ScaleUp Tip #15 – Roztočte váš setrvačník
Jak se vám daří dosahovat vašich cílů a plánů bez zbytečných dramat a komplikací, navíc v termínech a se zdroji, které jste si vyčlenili? Chcete-li dosáhnout zlepšení v realizaci vašich plánů, musíte nejdříve zvládnout tři exekuční disciplíny. Tou první exekuční disciplínou, o které budeme hovořit, jsou jasné priority a jejich správné nastavení.
5 min
ScaleUp Tip #16 – Nastavte si priority
Na datech stojí správné nastavení priorit firmy. Každá strategická aktivita má vést k určitým výsledkům a pokud nejsme schopni kvalitně měřit progres na plnění těchto aktivit, výsledky se málokdy dostaví takové, jaké očekáváme. Právě schopnost měřit, využívat data a pracovat s fakty je zásadní pro úspěch.
4 min
ScaleUp Tip #17 – Nepodceňujte data a fakta
Jedním z nejčastějších problémů v organizacích bývá komunikace. Přitom zvládnutí třetí exekuční disciplíny - rytmus - může výrazně pomoci. Tak jako metronom odměřuje tempo pro hudební vystoupení, tak malý soubor soustavně a správně prováděných mítinků dokáže zrychlit úspěšnou realizaci plánů ve firmě a zlepšit celkovou komunikaci a informovanost napříč společností.
5 min
ScaleUp Tip #18 – Nastavte rytmus
"Denní mítinky? Proboha proč, vždy vše co potřebujeme si řekneme během dne." Ale opak je pravdou, denní mítinky, pokud jsou prováděny správně, jsou jedním z nejsilnějších nástrojů pro zrychlení vašeho podnikání, zlepšení komunikace napříč firmou a také významně posilují týmovou práci.
4 min
ScaleUp Tip #19 – Zaveďte denní mítinky
Lepší je perfektní exekuce průměrné strategie, než průměrná exekuce špičkové strategie. Základem pro zvládnutí perfektní exekuce není jen zvládnutí tří exekučních disciplín, o kterých jsme již dříve hovořili, ale také schopnost agilně revidovat vaši strategii a dokázat ji přetavit v odpovídající akční plán na následující čtvrtletí.
4 min
ScaleUp Tip #20 – Nepodceňujte týdenní milníky
Řízení cashflow je nyní mnohem důležitější, než kdy před tím. Peníze obíhají pomaleji a bude mnohem těžší získat externí financování. Tím spíše nabývá na významu zaměřovat se na hlavní páky vašeho cashflow a investovat energii vašeho týmu na ty páky, které budou mít největší dopad na vaši ziskovost a vaše toky hotovosti. A to často podceňujeme, jakou sílu může mít obyčejná "jednička" - The Power of One.
5 min
ScaleUp Tip #21 – The power of one
Cena je jedním z nejsilnějších nástrojů pro boj s recesí. Nepodceňujte ji, protože z dat vyplývá, že vedle managementu nákladů a navyšování objemu prodejů, má cena největší vliv na vaši ziskovost. Snižovat náklady vám stačit nebude. A to nejhorší, co můžete udělat, je na pokles objemu prodejů reagovat snížením ceny. Zkrátka nepodceňujte systematickou práci s cenou!
6 min
ScaleUp Tip #22 – Nepodceňujte práci s cenou
Pro zvládnutí transformace a růstu je disciplína nezbytným předpokladem. U těch nejúspěšnějších často naleznete podobné vzorce chování a disciplínu v jejich dodržování. Jenže disciplína nevzniká sama o sobě a vyžaduje zvládnutí správných návyků.
4 min
ScaleUp Tip #23 – Rockefellerovy návyky – disciplína v podnikání
První návyk z checklistu Rockefellerových návyků se věnuje top manažerskému týmu. Což znamená, že členové týmu navzájem chápou svoje odlišnosti, pravidelně se setkávají ke strategickým diskusím, účastní se společného vzdělávání a zejména jsou členové týmu schopni konstruktivní diskuse o rozdílných názorech na stejné téma.
5 min
ScaleUp Tip #24 – 1. návyk – Tým vedení firmy je zdravý a dobře sladěný
Pro úspěch v daném čtvrtletí je identifikován jeden "kritický" parametr, jsou stanoveny kvartální priority, všichni jsou neustále informováni o pokroku v plnění "kritického" parametru a všichni vědí, jak se odměníme a jak to oslavíme, pokud danou úlohu zvládneme. Znáte ten váš "kritický" parametr pro tento kvartál?
4 min
ScaleUp Tip #25 – 2. návyk – Všichni se zaměřují na jednu klíčovou úlohu v daném čtvrtletí
Všichni jsme to určitě zažili, neustálé porady bez konce, nejasná agenda, zbytečná účast nebo nejasné závěry. Třetí návyk je o nastavení pravidelného rytmu komunikace napříč firmou, s jasnou agendou, rytmem a pravidly. Protože jen tak můžeme využít kolektivní zodpovědnost, týmovou inteligenci a zlepšit komunikaci napříč firmou.
5 min
ScaleUp Tip #26 – 3. návyk – Rytmus komunikace
Když máme vytvořený a odsouhlasený přehled klíčových rolí, víme jak měříme výsledky a také pokroky v našich klíčových procesech. Zároveň jednotlivé řádky výsledovky a rozvahy jsou přiděleny konkrétním členům v týmu, kteří za ně ručí a vedle klíčových rolí má firma identifikované také klíčové procesy nezbytné pro úspěch, včetně vlastníka, který ručí za zefektivnění, zrychlení a nebo zkvalitnění daného procesu.
6 min
ScaleUp Tip #27 – 4. návyk – Každé oddělení firmy má osobu, která ručí za dosažení stanovených cílů
Rockefellerův návyk č.5 a č.6 - tentokrát dva návyky v jednom videu a to zejména proto, že si jsou velice blízké. Pátý návyk se zaměřuje na zpětnou vazbu od vašich zaměstnanců. Schválně, jak často a pravidelně je sbírána zpětná vazba od vašich zaměstnanců s cílem odhalovat problémy a příležitosti?
6 min
ScaleUp Tip #28 – 5. a 6. návyk – Zpětná vazba od zaměstnanců a zákazníků je pravidelnou součástí manažerské agendy
Pokud firma žije hodnotami a posláním organizace, jsou tyto známy a akceptovány všemi zaměstnanci. Vedení a střední management využívají hodnoty a poslání jako základ pro hodnocení či kritiku zaměstnanců.
5 min
ScaleUp Tip #29 – 7. návyk – Firma opravdu žije svými hodnotami a posláním organizace
Fungující strategie firmy se pozná podle toho, zda umožňuje trvalý růst tržeb a stabilní pozici na měnícím se trhu. Jak tedy vaše firma měří a ukazuje svým zaměstnancům pokrok ve směru k vašemu dlouhodobému ambicióznímu cíli? Vedle toho je zásadní otázkou schopnost odlišit se od ostatní konkurence. Znají tedy vaší lidé, jakou strategii jste zvolili pro vaši úspěšnou diferenciaci?
4 min
ScaleUp Tip #30 – 8. návyk – Jasná a srozumitelná strategie
Dokáže každý váš zaměstnanec, na základě kvantitativních dat, svých KPI's říci jak úspěšný měl týden? Devátý Rockefellerův návyk staví na známém Baťově pravidlu, "Co neměříš, to neřídíš". Čili jak máte nastaveny KPI's a související priority pro každou pozici a roli ve vaší firmě?
5 min
ScaleUp Tip #31 – 9. návyk – Ví každý, jaký měl týden?
Máte srozumitelné a všem viditelné dashboardy? Čím rychleji vaše společnost roste, tím srozumitelněji musí zvládat komunikovat nejen své plány, priority a cíle, ale také vývoj při jejich naplňování. Mnoho z nich pak využívá Excel nebo GoogleDocs k evidenci a přehledům, ale čím rychleji rostete, tím dříve přestávají tyto formy evidence stačit.
4 min
ScaleUp Tip #32 – 10. návyk – Firemní plány a výkonnost jsou viditelné celé firmě
Za posledních deset týdnů jsme postupně představili deset Rockefellerových návyků, které obsahují čtyřicet principů, které podporují zdravý a systematický růst byznysu. Stojí váš další růst na kreativitě a nebo důsledné disciplíně, ke které vám mohou Rockefellerovy návyky 2.0 pomoci?
5 min
ScaleUp Tip #33 – Rockefellerovy návyky – disciplína, opak kreativity
Funguje celá vaše firma jako dobře vytrénovaná jednotka na přehlídce? Šlape každý správnou nohou ve správném rytmu? Nebo si každý bubnuje sám a pochoduje, jak sám uzná za vhodné? Znají všichni vaše #kritické číslo, které udává rytmus, udržuje zájem všech a hlídá správný směr? A navíc mu každý rozumí a ví, jak toto číslo může ovlivnit?
5 min
ScaleUp Tip #34 – Rockefellerovy návyky – kritické číslo
Jaký je váš set klíčových KPIs, díky kterým víte, co se opravdu děje ve vaší firmě a vašem podnikání? Prostě platí, že "co neměříš to neřídíš, ani to nezlepšíš a hlavně na to nezaměřuješ pozornost". Kdy naposledy jste revidovali sadu vašich klíčových KPIs? Těch, která jsou vaším systémem včasného varování a díky kterým máte možnost co nejdříve provádět nápravné kroky? Máte-li svůj seznam klíčových KPIs, vezměte jej do ruky a pojďte jej zrevidovat.
6 min
ScaleUp Tip #35 – Udělejte si audit ukazatelů výkonnosti
Které číslo sledujete častěji, tržby nebo hrubou marži? A které je pro vás tím číslem No. 1? Hrubá marže je reálným ukazatelem úspěšnosti strategie vaší firmy a přitom je jí tak málo kladena manažerská pozornost. Schopnost firmy generovat dostatečnou hrubou marži je přitom klíčem k úspěšnému růstu.
6 min
ScaleUp Tip #36 – Nejdůležitější číslo vašeho businessu
V čem je odlišný leadership doby digitální od průmyslového věku? Jaké meta-dovednosti je třeba si osvojit, abychom se nestali brzdou v dalším růstu firmy nebo týmu, který vedeme? Možná někdy stačí jen prostě ubrat, méně radit, poslouchat a více se ptát.
6 min
ScaleUp Tip #37 – Lídři digitální doby
Přemýšleli jste někdy o tom? Někdy může být užitečné podívat se na odpovědi z vyšší letové hladiny. Možná vám některá naše tvrzení pomohou lépe stanovit, na co se dále zaměřit ve svém manažerském rozvoji.
5 min
ScaleUp Tip #38 – Jaký typ manažera jste?
Už několikátý tendr, kdy jsme neuspěli. Jak to, že naši konkurenti dokáží nabídnout výrazně levnější ceny? Vždyť nám to totálně zlikviduje profit! Poskytujeme špatné produkty/služby nebo je příčina úplně někde jinde?
5 min
ScaleUp Tip #39 – Soupeříte o ty správné zákazníky?
Jistě se shodneme, že všichni zákazníci nejsou stejní. Pro některé je cena absolutně klíčová, pro jiné to možná nemusí být primárně o ceně. A to i když nám to tvrdí. Proto je důležité opravdu dobře znát své zákazníky a klást jim ty správné otázky. Takže jaké otázky nám mohou pomoci se lépe zaměřit na naši hodnotovou nabídku pro klíčového zákazníka?
4 min
ScaleUp Tip #40 – Soupeříte o ty správné zákazníky? II.
Jak rozhodujete ve svých týmech? Podporujete jinakost a odlišné myšlení, snažíte se nalézt řešení s největším přínosem? Nebo je to o prosazování individuálních myšlenek jednotlivých členů v týmu? Ty nejschopnější týmy často dokáží vygenerovat více jak jedno řešení. Za které z nich se tedy opravdu postavíte?
4 min
ScaleUp Tip #41 – Za toto se postavím
Nový rok je za dveřmi a tak je možná čas položit si pár otázek pro vaše podnikání v roce 2021. Tak vzhůru do toho a buďte k sobě upřímní.
4 min
ScaleUp Tip #42 – Otázky pro rok 2021
S více než 700 tisíci prodanými výtisky, jako devatenáctá jazyková mutace, konečně vyšla kniha Scaling Up od Verne Harnishe v češtině. V čem je tak výjimečná, že má smysl ji číst? Jaké návody a nástroje na to jak úspěšně řídit firmu tedy přináší? Tento TIP je doslova o tom, proč tuto knihu stojí za to číst.
5 min
ScaleUp Tip #43 – Scaling Up – Jak to jen pár firem zvládne…A proč ty ostatní ne
Vnímáte práci jako protiváhu vašeho osobního života a sledujete každou minutu, abyste se ujistili, že každá vteřina věnovaná práci je vybalancována dostatečně dlouhým úsekem osobního života? To jak kvalitně trávíte svůj čas je mnohem důležitější než rozlišovat to nakolik je osobní a pracovní život vyvážený.
4 min
ScaleUp Tip #44 – Přestaňte řešit rovnováhu práce a osobního života!
Myjete auto z půjčovny? V drtivé většině je odpověď záporná. A zeptáte-li se proč, tak odpověď je jasná. "Vždyť to auto není moje". A schválně, jaký je rozdíl mezi autem z půjčovny a firmou, kde se zaměstnanci necítí být vlastníky strategie, plánů a nastavených cílů?
4 min
ScaleUp Tip #45 – Myli jste někdy auto z půjčovny?
I když naše podnikání nemusí mít světové ambice, tak stojí za to zamyslet se nad tím, čím to je, že ty nejlepší sportovní týmy často fungují lépe než mnohé firmy. V tomto ScaleUp Tipu se zamýšlíme nad třemi důvody z deseti, které ukazují na to, že sportovní týmy fungují často lépe než většina firem.
4 min
ScaleUp Tip #46 – Čím to, že sportovní týmy fungují lépe než firmy? Díl 1.
Jednoduché statistiky a zkušenost člověka ze střední třídy bohatšího regionu někdy vybízí si myslet, že v Česku chudoba a sociální problémy příliš neexistují. Podrobnější pohled ukazuje, že s některými jsme se ani po 30 letech od revoluce nedokázali vypořádat a ovlivňují i důvěru lidí, zda je demokracie vůbec nejlepší možné zřízení.
95 min
Slepé skvrny
Ačkoliv náš byznys nemusí mít světové ambice, tak stojí za to zamyslet se nad tím, čím to je, že často ty nejlepší sportovní týmy fungují lépe než mnohé firmy. V dalším pokračování ScaleUp Tipu se zamýšlíme nad čtvrtým, pátým a šestým důvodem z deseti, které také ukazují na to, že zkrátka sportovní týmy fungují lépe než většina firem.
4 min
ScaleUp Tip #47 – Čím to, že sportovní týmy fungují lépe než firmy? Díl 2.
Sedm témat, kterými se sportovní týmy odlišují od běžných firem již známe: ROZVOJ TALENTŮ, KOUČOVÁNÍ, NÁBOR, JASNÉ PLAYBOOKY, NEUSTÁLÉ TRÉNINKY, SKVĚLÁ EXEKUCE a JASNOST V ODPOVĚDNOSTECH. Tentokrát přinášíme další tři.
4 min
ScaleUp Tip #48 – Čím to, že sportovní týmy fungují lépe než firmy? Díl 3.
Podnikatelé často pracují s výsledovkou, vyjímečně i s rozvahou. Pokud však chcete zvyšovat hodnotu vaší firmy, je třeba důkladně zkoumat vaši CASHFLOW story a přijmout sedm hlavních myšlenek která vám v tom mohou pomoci.
8 min
ScaleUp Tip #49 – 7 pravidel CASHFLOW story
Už se vám někdy stalo, že jste zaváděli změnu, která se nakonec nepovedla? Každý jistě máme nějakou zkušenost. Zkusme se na zavádění změn podívat trošku strukturovaně.
5 min
ScaleUp Tip #50 – 7 důvodů selhání při zavádění směn
"Reid Hoffman v knížce ukazuje, že startupový "beta mindset", permanentní iterace a přirozený networking není jen něco, co je primárně součástí života podnikatelů, ale co může být fajn začlenit do pracovních životů každého zaměstnance. Pokud je vám, nebo vašemu týmu, bližší způsob řešit v životě věci spíše preventivně, než hasit požáry, pak v této knize najdete popsané techniky, jak na to."
11 min
Březen 2021 – Váš osobní StartUp
Jedna z absolutně nejdůležitějších kompetencí pro budování skvělé firmy je schopnost opakovaně dělat, v otázce lidí, ta správná rozhodnutí. Bez správných lidí skvělou firmu prostě nevybudujete.
5 min
ScaleUp Tip #51 – Skvělou vizi nezrealizujete bez skvělých lidí
Co jsme se za dobu natáčení 52 dvou ScaleUp Tipů naučili? Náš pohled zpět, za více jak rok práce, v rámci jednotlivých oblastí LIDÉ, STRATEGIE, EXEKUCE, HOTOVOST.
8 min
ScaleUp Tip #52 – Rok se ScaleUp Tipy – reflexe
Rozhodnutí o výměně člověka na klíčové pozici není zrovna snadné. Zeptáte-li se manažerů, co byl jejich nejčastější omyl, když přemýšleli, zda problematického člena týmu rozvíjet a nebo vyměnit, jejich odpověď převážně zní "Čekal jsem příliš dlouho.". Jaké otázky si nejlépe položit, abychom si rozhodování trošku usnadnili?
5 min
ScaleUp Tip #53 – Správní lidé – kdy je rozvíjet a kdy vyměnit
Každý lídr má na organizaci zásadní vliv a je multiplikátorem, který zásadně ovlivňuje chování lidí v ní. A to jak způsobem, kterým se chová, tak pravidly a rozhodnutími, která aplikuje.
3 min
ScaleUp Tip #54 – Buďte sví
"Být dobrým vypravěčem nám může pomoci v mnoha situacích. Krom lepší prezentace nebo zvýšení prodeje, ale z mé praxe vidím, že díky dobrým příběhům lidé společně chtějí trávit více času. Kniha The Storyteller's secret nabízí mnoho cenných rad a konkrétních návodů jak se stát opravdu dobrým vypravěčem."
12 min
Duben 2021 – The storyteller’s secret
Jak se vám daří budovat kulturu zodpovědnosti ve vaší firmě? V čem by vám mohl být užitečný JobScorecard a jak s budováním kultury zodpovědnosti souvisí správné vyjasnění očekávání? A co na to Luboš :)
5 min
ScaleUp Tip #55 – Kultura zodpovědnosti
Co chcete, aby si vaši zákazníci vybavili, když uslyší jméno vaší firmy? Jinými slovy, jaký je váš závazek značky, čili to, pro co jste se rozhodli, že vás bude odlišovat od konkurence a váš klíčový zákazník vás za to bude milovat? Závazek značky je zásadní pro úspěšnou strategii a bohužel jeden z nejméně využívaných nástrojů v byznysu.
4 min
ScaleUp Tip #56 – Váš závazek značky
Tipy & triky jak produkovat kvalitní obsah od Honzy a Petra ze Stay Creative Productions. Součástí setkání je také praktický rozbor dvou našich vysílání - Futurescope a Scale Up.
66 min
Produkujeme kvalitní obsah – Stay Creative Production
Pouze 12% zaměstnanců se chce vrátit do kanceláře na celou pracovní dobu a 72% by upřednostňovalo hybridní model kombinující domácí a kancelářskou práci. Právě teď nastává ten správný čas zrevidovat jak vlastně chceme dělat naši práci dále a možná přehodnotit model 9 to 5.
4 min
ScaleUp Tip #57 – Nejvyšší čas na rozvoj kultury Remote Work
Many brands have tested XR in its virtual (VR) and augmented (AR) reality forms in retail and marketing over the past 5 years, surfing the hype wave that XR would revolutionize the way products are sold and brands communicate. Most of those initiatives were abandoned again after its pilot projects not seeing much immediate ROI generated.
51 min
XR for Retail, Marketing and Brand Experience (S1E3)
Leadership je umění přimět lidi, aby chtěli dělat to, co je potřeba, aby dělali. Z jakých kompetenci tedy sestavit ten správný koktejl úspěšného lídra?
5 min
ScaleUp Tip #58 – Sedm kompetencí lídra
Schopnost dojít k rozhodnutí, i při absenci perfektních a úplných informací, patří mezi zásadní schopnosti dobře fungujících týmů a úspěšných lídrů. Zde je našich sedm myšlenek pro lepší rozhodování.
5 min
ScaleUp Tip #59 – Rozhodování je věda, umění nebo něco jiného?
Jak často se zabýváte tím, jak angažovaní a motivovaní vaši lidé jsou? Pokud jsou vaši lidé, díky současné situaci, spíše izolovaní od ostatních kolegů, může dobře opečovávaná firemní kultura hodně pomoci.
5 min
ScaleUp Tip #60 – Měříte firemní kulturu?
Co s vámi dělají "dobře míněné" rady? Prudí vás? Vyvolávají pochybnosti? I když je takováto rada poskytována s nejlepšími úmysly, tak to může vyvolávat zbytečné napětí. Jak podat takovou dobře míněnou radu, aby neprudila a nevyzněla jako kritika?
4 min
ScaleUp Tip #61 – Jedna věc, kterou děláte a nikdo ji ve firmě nemá rád
Dle Jima Colinse je první a hlavní rolí lídra firmy je vytvoření jasné a srozumitelné vize, kterou sdílí se všemi ve firmě a pro jejíž realizaci ve firmě nastaví procesy a podmínky. Proč je zrovna vize, pro vybudování skvělé firmy, tak důležitá?
5 min
ScaleUp Tip #62 – K čemu je důležitá firemní vize?
Výhodou otevřené firemní kultury je dovednost upřímně a otevřeně diskutovat o problémech, jenže vybudovat ji je obtížné. Nicméně jakmile jednou začnete praktikovat otevřenou zpětnou vazbu napříč celou organizací, zjistíte, že se začne formovat velice rychle.
4 min
ScaleUp Tip #63 – Podporujete kulturu otevřené zpětné vazby?
Firmy nemívají více štěstí než jiné. Žádná skvělá firma nevznikla díky jednorázovému štěstí. Čím to, že někteří lídři dokáží své "štěstí" lépe využít?
5 min
ScaleUp Tip #64 – Umíte využít vaše štěstí?
Všichni jsme zaneprázdněni. Navíc společnost se nám snaží namluvit, že práce a život jsou oddělené věci a že je třeba hledat rovnováhu života. Ale co když existuje jiný přístup?
3 min
ScaleUp Tip #65 – Všichni jsme zaneprázdněni I.
Tři vzájemně propojené aktivity, díky kterým dokážeme mnohem lépe naplnit stránky našeho života - energie, akceschopnost a učení. Jak přistoupit k těmto aktivitám, které jsou základem všeho co v životě děláme?
6 min
ScaleUp Tip #66 – Všichni jsme zaneprázdněni II.
Jaké jsou typické přístupy lídrů firem, které často brání dalšímu růstu firmy? Jak to máte s vaším chováním vy?
6 min
ScaleUp Tip #67 – Co zaručeně brání růstu firmy?
Plán by měl obsahovat jak určené aktivity (priority), tak přehled očekávaných výsledků (KPIs). Při plánování je tak třeba zaměřit se na konkrétní aktivity, které budou mít největší dopad na dosažení výsledků a na průběžné ukazatele procesů vedoucích k výsledkům. Máte jasné BALVANY (kvartální priority) a hlavně ideálně dvě KRITICKÁ ČÍSLA, která k dosažení balvanů povedou?
5 min
ScaleUp Tip #68 – Priority a kritická čísla
Automatičtí zákazníci jsou generátoři vašich opakujících se tržeb. A opakující se tržby jednoznačně zvyšují hodnotu vaší firmy a snižují stres při jejím řízení. Ladíte svůj byznys model ve prospěch automatických zákazníků?
5 min
ScaleUp Tip #69 – Máte automatické zákazníky?
Firmy s opakovanými tržbami od stejných zákazníků mají na trhu obecně mnohem vyšší valuaci. Modelů předplatného se nabízí mnoho, tak který může být nejvhodnější právě pro vás?
5 min
ScaleUp Tip #70 – Různé modely předplatného
Jednou z hlavních výzev byznys modelů založených na předplatném (opakovaných tržbách) je schopnost měřit jejich úspěšnost. K čemu nám tak může být užitečný Churn Rate (míra rušení předplatného), CAC (akviziční náklady na nového klienta) nebo LTV (životní hodnota zákazníka) při vyhodnocování rentability byznys modelů postavených na předplatném a opakovaných tržbách?
5 min
ScaleUp Tip #71 – Měření úspěchu v modelech předplatného
96% lidí prý nedokáže dosahovat stanovených cílů. Úspěch totiž nezačíná jen jasným plánem, ale hlavně dovedností udržet disciplínu při jeho realizaci.
5 min
ScaleUp Tip #72 – Jak nakopat staré návyky a zlepšit si disciplínu
Dovednost dělat správná rozhodnutí může naše podnikání jak nakopnout, tak totálně zabít. Co by nám mohlo pomoci, abychom dokázali dělat lepší rozhodování?
5 min
ScaleUp Tip #73 – Čtyři kroky pro lepší rozhodování
Chůze je jednou z nejjednodušších činností, kterou pro sebe můžete udělat. A to nejen pro své tělo, ale také pro vaši mysl a duši. Navíc na základě výzkumů díky chůzi dosahujeme lepších výsledků v testech paměti a pozornosti a naše mozková propojení se díky chůzi vytvářejí mnohem lépe.
5 min
ScaleUp Tip #74 – Nepodceňujte sílu chůze
Rychlý růst není ve své podstatě dobrý nebo špatný. A rozhodně by neměl být vnímán jako automatický cíl pro každý management. Prostě firma může mít důvod proč nechtít rychle růst.
5 min
ScaleUp Tip #75 – Jak rychlý je zdravý růst firmy
Skvělý byznys je tehdy, když můžete zvýšit ceny, aniž byste se báli, jestli vám to projde. Ale pokud nemůžete kontrolovat prodejní ceny, musíte kontrolovat vaše náklady.
4 min
ScaleUp Tip #76 – Kontrolujte své náklady
Efektivní řízení hotovostních toků je jedna z nejdůležitějších dovedností, kterou by si měl každý majitel firmy osvojit, pokud chce, aby mu firma zdravě rostla. Dobře promyšlený strategický plán neznamená nic, pokud jste také nevytvořili plán souvisejících peněžních toků.
5 min
ScaleUp Tip #77 – Šest tipů pro plánování cashflow vaší firmy
Na otázku "Má vaše firma strategii?" není těžké získat odpovědi. Bohužel jsou často velice obecné, prázdné a neurčité. Jak může mapa atributů pomoci v tom vytvořit strategii, která zahrnuje specifické, unikátní a odlišné aktivity v porovnání s vaší konkurencí?
5 min
ScaleUp Tip #78 – Mapa atributů
V minulém Tipu jsme hovořili o tom, jak využít mapu atributů jako skvělý nástroj diferenciace vašich produktů a služeb. Dnes se zamyslíme nad tím, proč mít mapu atributů pro tvorbu a exekuci účinné firemní strategie.
5 min
ScaleUp Tip #79 – Proč mít mapu atributů
Jednou z největších výzev manažera je dovednost identifikovat své slepé skvrny. Neviditelné překážky, které mohou bránit v dosažení plného potenciálu. Kolík času věnujete tomu, abyste našli/poznali své slepé skvrny?
4 min
ScaleUp Tip #80 – Čtyři kroky, jak odhalit černé skvrny
Jak zajistit, abyste s vaším týmem dotahovali to co si naplánujete a posilovali tím kulturu zodpovědnosti ve vaší firmě? Je třeba si připustit, že nikdy nebudete mít takový tým, jaký byste chtěli, ale pouze takový, jaký si sami uděláte. Tak jak tedy na to?
7 min
ScaleUp Tip #81 – Každý projekt může být úspěšný
Máme to štěstí potkávat úspěšné manažery a často se ptáme na to co by doporučili svému nástupci, aby se stal opravdu úspěšným manažerem. Zde jsou některá z nich. .
5 min
ScaleUp Tip #82 – Deset doporučení pro úspěšného manažera
Víte, co skutečně drajvuje tržby a zisk vaší firmy? Nalezení správných ukazatelů a zaměření se na procesy, které vedou k tvorbě zisku, nikoliv jen tlaku na náklady, vás mohou dovést k mnohem lepším výsledkům. A to vše, především, díky pochopení vašeho hodnotového řetězce.
6 min
ScaleUp Tip #83 – Jak přehlednost hodnotového řetězce přispěje k růstu vašeho podnikání
Naše komfortní zóna je náš přirozený, neutrální stav. Zatímco setrvávání v komfortní zóně může vést ke konzistentnímu, stabilnímu výkonu a životu, vystoupení z ní může vytvořit podmínky pro lepší nebo dokonce unikátní výkony.
5 min
ScaleUp Tip #84 – Vystupte ze své komfortní zóny
Všichni dnes trávíme na schůzkách více čas než bychom chtěli. A i když si leckdo stěžuje na únavu z věčných porad, schůzky jsou stále nezbytným a velice produktivním nástrojem firmy. Jaké úpravy bychom tak mohli udělat, abychom přestali na schůzkách plýtvat časem.
5 min
ScaleUp Tip #85 – Jak přestat plýtvat časem na schůzkách
Všichni se při podnikání občas potýkáme s nepřízní osudu a můžeme tak mít chuť se na všechno vykašlat. Přitom právě takové události mohou pro nás být tou nejlepší věcí na světě.
4 min
ScaleUp Tip #87 – Ta nejlepší věc na světě…
Jan Romportl a Filip Trhlík se ve své každodenní práci zabývají daty a umělou inteligencí. Svou činností chtějí měnit svět a zároveň se u toho uživit udržitelným byznys modelem s dostatečnou volností, která je nechává experimentovat. To není v rámci oboru umělé inteligence a korporátního řízení společnosti vůbec jednoduché skloubit. Podívejte se, jak se jim to v rámci Dataclair a O2 daří.
26 min
Nejtěžší je přežít první náraz do zdi
Dokážete jednoduše vysvětlit proč vaši zákazníci kupují právě vaše produkty a služby? A ne ty konkurenční? Jakou hodnotovou nabídku jim přinášíte a čím dokážete řešit jejich potřeby, léčit jejich bolesti a uspokojit jejich tužby?
6 min
ScaleUp Tip #88 – Proč lidé kupují vaše produkty a služby?
Byznys nám nabízí celou řadu situací, kdy je práce s očekáváními absolutně zásadní. Proto jednou z klíčových kompetencí lídrů je schopnost predikovat budoucnost. Čím vyšší pozici zastáváte, tím více do budoucnosti se musíte dívat.
4 min
ScaleUp Tip #90 – Jedna věc, kterou jako lídři musíte dělat jinak
Peter Drucker ve své knize "5 nejdůležitějších otázek" uvádí jako druhou otázku "Kdo je náš zákazník?" a třetí "Čeho si cení nejvíce"? Obě následují po té první otázce "Co je naším posláním?". Z čehož lze vyvozovat, že bez perfektní znalosti vašeho klíčového zákazníka může být velice těžké naplnit poslání vaší organizace a dosáhnout dlouhodobého cíle - vaší severky.
5 min
ScaleUp Tip #91 – Nesnažte se být vším pro všechny
62,4 mil. dolarů jsou průměrné roční ztráty firem díky špatné komunikaci. Navíc tyto ztráty, po přechodu na hybridní práci, ještě vzrostly. Jsme přesvědčeni, že správné vedení, správných schůzek je pro tým jednou z nejdůležitějších dovedností, díky které lze tyto ztráty snížit. No schválně, jaká slova vás napadnou, když si představíte vaši typickou poradu?
6 min
ScaleUp Tip #92 – Huddles 2.0 – zlepšete své schůzky
Kolik vás každý rok může stát nedostatečné sladění vašeho týmu, pramenící z nedostatečného plánování a průměrné exekuce takového plánu? Dovednost postavit srozumitelný plán, nastavit špičkovou exekuci, vyladit spolupráci v týmu a schopnost rychle zohlednit potřebné změny jsou kompetence, které vás mohou vystřelit až ke hvězdám. Tak kde nejlépe začít?
6 min
ScaleUp Tip #93 – Plán, Exekuce, Spolupráce a Změny
Změna představuje pro spoustu lidí hrozbu. Ať implementujete Scaleup, připravujete akvizici nebo se snažíte změnit kulturu odpovědnosti, potřebujete takovou interní komunikaci, která povede vaše lidi k akceptaci změny a k sjednocení jejich snahy vedoucí ke změně.
5 min
ScaleUp Tip #95 – Změna je hrozba
Neangažovaný zaměstnanec opouští firmu až 4x častěji. Navíc dle výzkumu 41% pracujících na celém světě chce aktivně opustit svoje zaměstnání. Čím to, že lidé opouštějí svá pracovní místa a co bychom měli udělat pro to, abychom si talenty nejen udrželi, ale dokázali získat další?
6 min
ScaleUp Tip #96 – Nejsou lidi
Funguje vám nastavování SMART cílů? Daří se vám tak sladit všechny stejným směrem a dostatečně flexibilně reagovat na rychlé změny v podnikání? Cíle jsou důležité a měly by být hnací silou k exekuci strategie, umožňovat úpravy kurzu a vzájemně slaďovat jednotlivá oddělení. Co to tedy zkusit tentokrát s cíli FAST?
5 min
ScaleUp Tip #97 – FAST cíle
Ty nejúspěšnější společnosti věnují minimálně 2 hodiny týdně strategickému přemýšlení a revizi své strategie. O čem v rámci takovýchto setkání přemýšlet? Kterých sedm kroků je třeba udělat k vytvoření efektivnější strategie?
6 min
ScaleUp Tip #98 – 7 kroků k efektivní strategii
Někteří lídři zastávají názor, že transparentnost cílů je skvělá věc, ale ne pro jejich firemní kulturu. Z našich zkušeností však plyne, že zaměstnanci napříč všemi organizacemi dávají přednost transparentním cílům. Navíc se pak ve většině případů všichni shodují, že přínosy transparentnosti převažuji nad nevýhodami.
4 min
ScaleUp Tip #99 – Máte cíle FAST? Tak ať jsou veřejné!
Nezvládnutý proces onboardingu může mít negativní dopad na angažovanost a někdy i odchod těžce nalezených nováčků. Ve výsledku také významnou finanční ztrátu, která se může vyšplhat až na patnáctinásobek nováčkovi měsíční mzdy. Jak tedy nejlépe přistoupit k efektivnímu onboardingu?
5 min
ScaleUp Tip #115 – Síla onboardingu
Změna je součástí života každého z nás. Může být vyvolaná vnějšími faktory a pak je pouze na nás, jak na ní zareagujeme - přizpůsobíme se, budeme proti ní bojovat, necháme všemu volný průběh nebo se budete snažit být aktivními? Nebo můžeme být my sami těmi, kdo změnu iniciují se záměrem posunout věci lepším směrem.
30 min
Vím, jak zvládnout změnu
V dnešním světě businessu je téma strategie snad ještě důležitějším než kdykoliv dříve. V současném volatilním světě (VUCA) vám může strategie pomoci zvítězit. Není stoprocentní zárukou, ale může výrazně zvýšit vaše šance.
6 min
ScaleUp Tip #136 – Strategie ve VUCA světě
Podle Mika Portera si firma vytváří udržitelnou konkurenční výhodu oproti svým soupeřům tím, že "záměrně volí odlišný soubor činností, které jí přinesou jedinečnou hodnotu". Stručně řečeno, strategie je volba!
4 min
ScaleUp Tip #137 – Chcete zvítězit nebo se jen zúčastnit?
Strategie je volba. Přesněji řečeno, strategie je ucelený integrovaný soubor rozhodnutí, který firmu jedinečným způsobem umístí v jejím odvětví tak, aby vytvořila udržitelnou výhodu a vyšší hodnotu ve srovnání s konkurencí.
4 min
ScaleUp Tip #138 – Vybrali jste správné hřiště?
Strategie je volba. Přesněji řečeno, strategie je ucelený integrovaný soubor rozhodnutí, který firmu jedinečným způsobem umístí v jejím odvětví tak, aby vytvořila udržitelnou výhodu a vyšší hodnotu ve srovnání s konkurencí.
5 min
ScaleUp Tip #139 – Rozhodněte se, jak chcete vyhrávat!
Z rozhodnutí, kde hrát a jak vyhrát, které jsme probírali v předešlých ScaleUp Tipech vyplývá další otázka: Jaké schopnosti neboli kompetence jsou nutné k realizaci této strategie?
5 min
ScaleUp Tip #140 – Využijte své silné stránky!
Základem úspěchu firmy, je přinášet na trh produkty nebo služby, které klienti opravdu potřebují. A to ve správnou dobu a za cenu, která vám umožní vytvářet zisk. Systematicky, opakovaně. Skvělý produkt development tak stojí především na kultuře učení se, prioritizování a validace hypotéz.
5 min
ScaleUp Tip #145 – Hypotézy a prioritizace
Než drahou léčbu, mějme levnou prevenci. Než dlouhý bolestivý život, raději kvalitní, prožitý déle ve zdraví. Do roku 2030 zvýšíme v ČR počet let prožitých ve zdraví o 5 let. Pomůžete?
94 min
Ministr zdraví
Inflace je tady. Firmy i spotřebitelé jsou zaskočeni a vyděšeni. Po neobvykle dlouhé době cenové stability zažíváme nejvyšší míru růstu cen od 70. let 20. století. A mnohé nasvědčuje tomu, že inflace nás bude provázet ještě řadu let.
5 min
ScaleUp Tip #153 – Jak na souboj s inflací?
Technologie udělaly za poslední tři měsíce větší posun, než za posledních deset let. Umělá inteligence se zpřístupnila všem a umožnila vznik nových, naprosto neuvěřitelných nástrojů pro nahrazení lidské práce. Jak ale bude vypadat budoucnost bez práce? Jaké příležitosti přináší nové technologie a co můžeme udělat pro to, abychom je dokázali využít?
91 min
Budoucnost (ne)práce