Umění zpětné vazby


Umíte dobře podat zpětnou vazbu? Umíte zpětnou vazbu přijmout a vybrat si z ní to podstatné? A umí to všichni vaši team-leadeři, manageři, zaměstnanci?

Umění pracovat se zpětnou vazbou je velmi důležitým aspektem pro rozvoj a růst firmy. Neboť kvalitní zpětná vazba je jednak základem zdravé komunikace, jednak umožňuje korigovat neefektivní jednání i procesy ve firmě.

Navíc o generacích nastupujících na pracoviště v současné době se již dlouho šíří, že stojí o kvalitní zpětnou vazbu, protože chtějí růst.

Jak na to?

Konkrétní postup záleží na vaší firemní situaci a chuti vedení prostředí přející zpětné vazbě podpořit. Velmi důležité je, aby vedení firmy bylo samo otevřené přijímání (i dávání) cenné zpětné vazby. Příklady táhnou.

Rozmyslete si, jak nápad představit současnému složení firmy. Jak ho komunikovat a jak „nakoupit“ nadšence, kteří pomohou nadchnout i zbytek firmy.

Zapojte samotné zaměstnance. Nechte je vymyslet, jak by to mohlo fungovat u nich v týmu a jak by to mohlo fungovat na úrovni firmy.

Pokud jste si nejistí, vždy můžete oslovit někoho zvenku, kdo vám s celým procesem pomůže.

Příklad z praxe: Každý nový zaměstnanec v Joyful Craftsmens projde školením o tom, jak správně dávat a přijímat zpětnou vazbu. Na to navazuje systém, ve kterém každý zaměstnanec dostává pravidelnou zpětnou vazbu v nastavení: každých 14 dní zpětná vazba v rámci týmu, každý měsíc zpětná vazba s team-leaderem, každý půl rok zpětná vazba s HR.

Michal Poppe


Hlavní přínosy
  • růst na základě zpětné vazby od kolegů
  • budování vztahů pomocí vzájemné upřímnosti
Podporuje
  • Růst
  • Výsledky
  • Vztahy
Prostředí
  • Kancelář
Velikost skupiny
  • Neomezeně
Finanční náročnost
  • Střední
  • Zdarma
Čas - příprava
  • Dny
Čas - realizace
  • Hodiny
Frekvence
  • Dlouhodobě
Employee Lifecycle
  • development
  • onboarding
  • retention
Ve firmě zavádí
  • HR
  • Team leader