O walking meetingu už jste pravděpodobně zaslechli. Jak ale motivovat kolegy, aby se více hýbali (a tím jim to i lépe myslelo a pracovalo) a případně na walking meetingy vyráželi?
Zkuste soutěž „Mluv & Choď“ (volně přeloženo z anglického Walk & Talk). Jak to funguje?
- Každý tým/oddělení dostane vlastní tabuli (online/offline), na které se budou zaznamenávat výsledky. Tj. kolik kdo nachodil kroků/kilometrů a kolik hodin.
- Na walking meeting mohou vyrazit fyzicky společně, z kanceláře. Nebo virtuálně – s mobilem a sluchátky – každý v okolí své domácí kanceláře.
- Po návratu z walking meetingu si každý zapíše do svého řádku, že byl na procházkovém meetingu, jeho délku a nachozené kroky/km. (Při využití map zmíněných níže můžete využít barevných lepících puntíků – pro každou délku trasy jednu barvu.)
- Rozhodněte se jaký je cíl – mít co nejvíce „chodících“ schůzek, nachozeného času, nebo kroků/km? A určete časové období – měsíc, čtvrtletí? A zda počítáte výsledky celému týmu, nebo i jednotlivcům (jedna/více kategorií).
- Vítěznému týmu zatleskejte, či jinak společně oslavte, že se dostatečně hýbali.
Tip: V dobách kancelářského žití můžete připravit mapy s trasami na 30, 45 a 60 minut (stejně jako u klasického „walking meetingu“). V době home office si každý bude muset trasu vymyslet sám (a případně měřit díky chytrým hodinkám, nebo spuštěním „Stopaře“ v mapy.cz).
Jako bonus můžete mít (online) zeď, na kterou lidé postují fotky ze svých walking meetingů. Nebo sdílet zajímavosti, které se jim udály.
Na co pamatovat:
- Jaké budou kategorie (tým/jednotlivci)?
- Za jaké časové období?
- Jak se budou zaznamenávat výsledky? Jaké budou doporučené nástroje?
- Co bude cílem – nejvíce kroků/km, nejvíce minut, počet „chodících“ schůzek?
- Bude to fungovat napříč týmy (z hlediska obsahu jejich práce) – aby měli všichni podobnou šanci?
Hlavní přínosy
- zaměstnanci se během dne hýbou
- vyšší produktivita a menší psychická únava (např. z práce u počítače a online schůzek)
- vyšší kreativita způsobená pohybem na vzduchu
Podporuje
- Výsledky
- Vztahy
- Zdraví
Prostředí
- Mimo kancelář
- Kancelář
- Home office
Velikost skupiny
- Neomezeně
Finanční náročnost
- Zdarma
Čas - příprava
- Hodiny
Čas - realizace
- Hodiny
Frekvence
- Dlouhodobě
Employee Lifecycle
- development
- retention
Ve firmě zavádí
- Team leader
- HR