Kdy jste naposledy poděkovali kolegovi za něco, co udělal? Je to pro vás těžší naživo (třeba i vzhledem k současné situaci)? Chcete podpořit sdílení děkování mezi kolegy? Stačí jednoduchý nástroj…
V Happiness@Work jsme podobnou situaci řešili také. Děkovali jsme si především v rámci každoměsíční týmové retrospektivy. Nicméně stávalo se, že nás pořádně nenapadalo, za co všechno jsme chtěli poděkovat. Za ten měsíc to prostě z hlavy vypadlo… A tak jsme hledali způsob, jak si děkovat co nejdříve. Konkrétně nějaký nástroj, který by nám pomáhal na to myslet a věnovat tomu čas průběžně.
Napadaly nás různá řešení – mít sloupec v Trellu, mít speciální stránku v Notion, nebo dokument v GDrivu. Potřebovali jsme však místo, které nebude vyžadovat mnoho energie „otevřít a napsat“. Těžiště naší komunikace se odehrává na slacku – nakonec tedy padla volba na něj.
V týmovém slacku jsme si vytvořili channel „dekujeme“ (jelikož všechny channely máme jednoslovné) a začali experimentovat. Chvíli trvalo, než se to rozjelo, ale postupem času jsme si zvykli si děkovat. Za drobnosti (druhé oči na nabídky, pomoc s textací) i větší úkoly (přípravu HR meetupu).
Děkovací prostor si můžete vytvořit v jakémkoli nástroji, který s týmem nejčastěji používáte. Případně zvolit variantu „offline“ v kanceláři. Využít k tomu můžete Zeď pochval nebo třeba i Děkovací kartičky. Hledejte takovou cestu, která sedne vašemu týmu.
Poznámka z praxe. Nutno podotknout, že četnost příspěvků je proměnlivá a odráží se i v tom, o kolik víc děkujeme lidem mimo tento kanál – naživo, skrze jiné nástroje, atp. Zdá se, že využívání u nás „chodí ve vlnách“ – více příspěvků najednou a pak zase méně. Pokud se vám to stane, tak se toho neděste. Můžete pomoci používání rozproudit vlastním příkladem (přidáte pár poděkování sami), nicméně vždy bude záležet na potřebách týmu a zda a jak moc se do toho v danou chvíli „obuje“.
Na co pamatovat:
- Jak může děkovací kanál pomoci vám?
- Jaký nástroj využijete? (slack, Jamboard, Miro, firemní intranet,…)
- Jak nápad představíte kolegům? Jak je zapojíte?
Hlavní přínosy
- podpora vděčnosti mezi kolegy
- děkování si za drobnosti i větší pomoc
- posilování vztahů
Podporuje
- Výsledky
- Vztahy
Prostředí
- Kancelář
- Home office
Velikost skupiny
- Do 20
Finanční náročnost
- Zdarma
Čas - příprava
- Minuty
Čas - realizace
- Minuty
Frekvence
- Dlouhodobě
Employee Lifecycle
- onboarding
- development
- retention
Ve firmě zavádí
- Zaměstnanci
- Team leader