Pozitivní uzavření pracovního dne


S čím odcházíte z práce? Čeho máte plnou hlavu? Rozpracovaných věcí, nemilých událostí, nebo radosti z toho, co se povedlo?

Pokud odcházíte z práce (nebo zavíráte doma pracovní e-mail) s hlavou plnou starostí a vířícími myšlenkami, je pravděpodobné, že je tím ovlivněn i váš volný čas. Ale co s tím?

Můžete si vymyslet vlastní rituál, kterým si před odchodem z práce v hlavě „uklidíte“, abyste mohli práci nechat na pracovním stole. Nabízíme jeden takový…

Jedná se o podobný princip jako při psaní si tří dobrých věcí každý den. Avšak ohraničený jen na právě proběhlou pracovní dobu.

Jak na to?

  • Před odchodem z práce si projděte svůj pracovní den a zapište si tři dobré věci, které se staly. Může to být drobnost (kolega vám dal přednost u kávovaru, když jste pospíchali), nebo větší událost (výhra zakázky).
  • Pokud je vám málo zapsat si věci pro sebe, potřebujete povzbudit v těžkém období, nebo si z toho chcete udělat týmovou aktivitu, napište si ty tři věci na kartičku a tu si viditelně umístěte v okolí svého pracoviště. Pověste si kartičku na lanko, přilípněte lepík na zeď či okolo monitoru, připíchněte na nástěnku…
  • Pustíte-li se do psaní s kolegy, můžete takto vytvořit celou instalaci radostných momentů. A můžete si společně stanovit kolik dní v řadě se pokusíte si dobré věci psát, připravit si kartičky a společně se podpořit ve vytvoření návyku.

Pracujete-li z domova, stačí jen vymyslet v jaké formě si věci budete psát. S trochou kreativity můžete však využít i skupinovou variantu. Sice si každý bude „věšet své kartičky“, ale možností, jak si je následně sdílet v týmu je mnoho – např. posílání si fotek do chatu, přihazování na týmovou online nástěnku, …

Na co pamatovat?

  • Bude to mně fungovat? Bude to fungovat v našem týmu?
  • Jak to bude probíhat prakticky?

Michal Poppe


Hlavní přínosy
  • reflektování dobrých momentů dne
  • uzavření pracovního dne
  • využití principů vděčnosti k péči o sebe
  • budování vztahů
Podporuje
  • Zdraví
  • Vztahy
Prostředí
  • Kancelář
  • Home office
Velikost skupiny
  • Do 20
Finanční náročnost
  • Zdarma
Čas - příprava
  • Minuty
Čas - realizace
  • Minuty
Frekvence
  • Dlouhodobě
Employee Lifecycle
  • retention
  • development
Ve firmě zavádí
  • Zaměstnanci
  • Team leader