O suchém únoru už jste pravděpodobně slyšeli. Stejně tak o Movembru. To jsou vše veřejné akce, které mají pomoci společnosti měnit zaběhané pořádky, nebo upozorňovat na důležitá témata. Něco podobného můžete rozhýbat i ve firmě – konkrétně ve formě „Povzbudivého února“
Nemusí to samozřejmě nutně být únor, můžete zvolit jakýkoli jiný měsíc, který vám sedí. Únor byl v původním nápadu, neb je v něm svátek sv. Valentýna. Zároveň zimní období už trvá dlouho, lidé jsou unavenější a pár povzbudivých slov udělá divy.
Jak na to?
- Vytvořte balíčky karet (pro každého člena týmu jeden) – v každém tolik karet, kolik je členů týmu a na každou napište jedno jméno.
- Rozdejte každému členu týmu balíček karet a poproste jej, ať každému napíše něco hezkého – ocenění, poděkování, povzbuzení, přání… Stačí jedna milá větička.
- Kartičky vyberte zpět (nebo pro každého vytvořte obálku, do které mu ostatní kartičky uloží).
- Předejte při společném setkání – třeba při týmovém brunchi.
- Užívejte si radost, kterou vzkazy rozšíří.
Podobnou aktivitu je možné vytvořit i v online prostředí – na dálku. Například za pomoci lepíků v Miru či online PPT (každý si nejdříve napíše lepíky pro ostatní a následně je nalepí kolem jména adresáta). Nebo zkuste vymyslet kreativní způsob, který sedne zrovna vašemu týmu.
Hlavní přínosy
- povzbuzení kolegů
- posílení vztahů
Podporuje
- Vztahy
Prostředí
- Kancelář
- Home office
- Mimo kancelář
Velikost skupiny
- Do 20
Finanční náročnost
- Zdarma
Čas - příprava
- Minuty
Čas - realizace
- Minuty
Frekvence
- Jednorázově
Employee Lifecycle
- retention
Ve firmě zavádí
- Zaměstnanci
- Team leader