Máte skvělý den? Nebo náladu pod psa? A co kolegové? Jak se mají dnes oni? Převládá ve firmě dobrá nálada, nebo je to mizérie? Zkuste náladometr!
Emoce a nálady ovlivňují práci i pracovní atmosféru. Je proto dobré mít průběžný přehled, jak se lidé v práci cítí a jakou mají náladu. Nálada může totiž mimo jiné fungovat jako krásný nástroj pro získání zpětné vazby a identifikování potenciálních problémů, které je potřeba řešit.
Offline verze
Vytvořte jednoduchý papírový náladometr podobný inzerátům na prodej garáže. Jen místo telefonního čísla bude na odtrhávacích papírcích smajlík a nápis: “Den na pytel? Zde je úsměv zdarma”. Potěší jednotlivce se špatnou náladou a zároveň slouží jako signál, že se něco děje, pokud začnou mizet hromadně po celé firmě nebo více v jednotlivých částech.
Online verze
Použijte docházkovou čtečku jako náladometr. Upravte “příchod” a “odchod” na smajlíky, kteří reprezentují odpovědi na otázku “Jak se cítíte?” – například:
- pecka,
- super,
- ujde,
- nic moc,
- naštvání.
Elektronický způsob usnadňuje sběr dat a jejich následnou analýzu. Můžete to také rozšířit o jednoduchý desktop software, který náladometr doplňuje o otevřenou otázku, co konkrétně je dobře/špatně.
U online verze si však dejte pozor, zda dostáváte pravdivé odpovědi. Nepanuje-li ve firmě důvěra a výsledky nebudou anonymní, nemusíte vůbec cílený přehled získat.
Hlavní přínosy
- sběr zpětné vazby
- práce s emocemi
- podpora engagementu
Podporuje
- Vztahy
Prostředí
- Kancelář
- Výroba
Velikost skupiny
- Neomezeně
Finanční náročnost
- Zdarma
- Střední
Čas - příprava
- Hodiny
Čas - realizace
- Minuty
Frekvence
- Dlouhodobě
Employee Lifecycle
- retention
Ve firmě zavádí
- HR