Náladometr


Máte skvělý den? Nebo náladu pod psa? A co kolegové? Jak se mají dnes oni? Převládá ve firmě dobrá nálada, nebo je to mizérie? Zkuste náladometr!

Emoce a nálady ovlivňují práci i pracovní atmosféru. Je proto dobré mít průběžný přehled, jak se lidé v práci cítí a jakou mají náladu. Nálada může totiž mimo jiné fungovat jako krásný nástroj pro získání zpětné vazby a identifikování potenciálních problémů, které je potřeba řešit.

Offline verze
Vytvořte jednoduchý papírový náladometr podobný inzerátům na prodej garáže. Jen místo telefonního čísla bude na odtrhávacích papírcích smajlík a nápis: “Den na pytel? Zde je úsměv zdarma”. Potěší jednotlivce se špatnou náladou a zároveň slouží jako signál, že se něco děje, pokud začnou mizet hromadně po celé firmě nebo více v jednotlivých částech.

Online verze
Použijte docházkovou čtečku jako náladometr. Upravte “příchod” a “odchod” na smajlíky, kteří reprezentují odpovědi na otázku “Jak se cítíte?” – například:

  • pecka,
  • super,
  • ujde,
  • nic moc,
  • naštvání.

Elektronický způsob usnadňuje sběr dat a jejich následnou analýzu. Můžete to také rozšířit o jednoduchý desktop software, který náladometr doplňuje o otevřenou otázku, co konkrétně je dobře/špatně.

U online verze si však dejte pozor, zda dostáváte pravdivé odpovědi. Nepanuje-li ve firmě důvěra a výsledky nebudou anonymní, nemusíte vůbec cílený přehled získat.

Michal Poppe


Hlavní přínosy
  • sběr zpětné vazby
  • práce s emocemi
  • podpora engagementu
Podporuje
  • Vztahy
Prostředí
  • Kancelář
  • Výroba
Velikost skupiny
  • Neomezeně
Finanční náročnost
  • Zdarma
  • Střední
Čas - příprava
  • Hodiny
Čas - realizace
  • Minuty
Frekvence
  • Dlouhodobě
Employee Lifecycle
  • retention
Ve firmě zavádí
  • HR