Vím, jak dosáhnout toho, aby byli lidé samostatní a zodpovědní

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Materiály doplňují a rozšiřují informace, které zazněly v tomto vysílání. Umožňují vám samostudium tématu do hloubky, pokud máte chuť a čas.

Pro zobrazení materiálů je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Jak dosáhnout toho, aby lidé ve firmách byli samostatní a zodpovědní? Jakou roli v tom hraje management a jeho role ve firmě? Jak s tím souvisí boj o moc? A jaké následky má pocit bezmoci? Zobrazit více…

Lidé jsou přirozeně samostatní, tak proč se tak nechovají při své práci? Dáváme jim najevo, že jim plně důvěřujeme, nebo na to nemáme odvahu a tak raději rozhodujeme za ně?

Naši 3 hosté spolu s guidem vám představí, jak to dělají oni, aby lidé v jejich firmách projevovali dostatečnou míru samostatnosti a přebírali odpovědnost za své jednání a projekty. Také si řekneme trochu teorie a zjistíme, co k tématu vize říká kniha Frederica Laloux – Budoucnost organizací.

Proč vysílání sledovat?

  • Dostanete velmi hutných 4 x 5 minut s prakticky fungujícími tipy a esenciálním know-how od lidí, kteří s vizí efektivně pracují ve svých organizacích.
  • Získáte ihned použitelné tipy, které můžete zavést ve svých týmech a organizacích.

Co si z dílu odnesete?

  • Zjistíte, jaké kroky můžete podniknout k tomu, aby vaši lidé začali být samostatní a přebírali odpovědnost za svoji práci.
  • Každý z hostů vám předá trochu jinou cestu, jak to ve svých firmách dělají oni.
  • Dostanete odpověď na otázku, co je klíčem k tomu, aby se to povedlo a jaké jsou časté bariéry.

Kdo jsou hosté?

Miloš Malaník

Miloš Malaník se narodil v Brně, kde vystudoval ekonomiku a řízené strojírenství na VUT. Už od raného věku ho zajímala doprava, tehdy ještě jako koníček a zájem si udržel až do dnešního dne. Svou kariéru v logistice pak začal v 90. letech a z kurýra se vypracoval až na vedoucího brněnské pobočky. V rámci své více než dvacetileté kariéry v mezinárodní balíkové přepravě působil také na lokálních i regionálních manažerských pozicích. Práci vrcholového manažera zastával ve firmách DHL Express, UPS Supply Chain Solutions, Ceva Logistics či ve společnosti TNT Express.

V tuto chvíli již přes 4 roky působí jako generální ředitel společnosti DPD pro Českou republiku a Regional Manager CEE. Společnost DPD je největším soukromým přepravcem na českém trhu. Kromě své klasické, přepravní agendy, investuje mateřská DPDgroup od roku 2012 do programu na kompenzaci uhlíkové stopy s názvem DrivingChange. Společnost se také zapojuje do pomoci organizacím jako jsou Světluška, Arkádie či do akce Ukliďme Česko.

Radek Majer

Radek Majer svou firmu TTC Teleport založil v roce 2015. Nyní vede tým 21 lidí, kteří spolu fungují absolutně transparentně a poskytuje služby datových center zcela odlišně, než je na trhu běžné. Otevřený byznys model a služby, které jsou poskytované na míru konkrétním zákazníkům, důraz na ekologii, šetrnost, udržitelnost nebo svobodná organizační struktura jsou důvody, proč patří TTC Teleport mezi nejzajímavějších technologické společnosti v ČR. 

Radka celý život provázela technika a pragmatismus, ale našel se v měnění starých a zaběhlých postupů a přístupů. Sám tvrdí, že má hrůzu z toho, že měl dělat pořád ty stejné věci, co už někdo vymyslel a používá. Věci kolem sebe mění tak, aby to dávalo smysl jemu i jeho kolegům. Možná i pro to přirovnává úkoly a každodenní činnosti v TTC Teleport k pomyslným balonkům, které si po příchodu do práce každý ráno stáhne, aby si vybral kým pro daný den bude – elektrikářem, nebo podporou.

Dita Stejskalová

Dita Stejskalová je členkou vedení Ogilvy v České republice a odpovídá za divizi, která se věnuje public relations, budování a ochraně reputace firem a jejich vrcholového vedení. Věnuje se budování reputace lidí v top managementu, strategiím, krizové komunikaci a interní komunikaci. Vychovala spoustu úspěšných PR profesionálů a nejvíce ji baví vymýšlet s týmem nové úhly pohledu a propojovat lidi a myšlenky. PR tým Ogilvy pravidelně boduje v oborových cenách, ve 2019 si z Lemurů odnesl nejvíce trofejí. Dita je aktivní mentorkou v programu Odyssey pro ženy z businessu a European Women on Boards. Je členkou Správní rady Nadačního fondu NEURON na podporu vědy a Nadace BONA. V roce 2019 byla členkou poroty v kategorii PR v Cannes Lions.

Jiří Bréda

32 min | 7. 3. 2022 | Pořad: Vím, jak...

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství