Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.
Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.
Bylinkářská firma Sonnentor, ve které je Dvořáček spolumajitelem a ředitelem, je uznávanou firmou a těší se velké oblibě. Přesto, jak Dvořáček říká, cesta k úspěchu nevedla přes překonávání vysoce nastavených latěk a striktní dodržování předem vymyšlených plánů. Jak se jim tedy povedlo s bylinkovým sortimentem uspět? Zobrazit více…
Josef Dvořáček se dlouhou dobu pohyboval v reklamním světě. Tam si také poprvé uvědomil, že nekompromisní prostředí zaměřené na peníze a na úspěch pro něj není dobré a z dlouhodobého hlediska ani udržitelné. Rozhodl se proto pro změnu a nastoupil do Sonnentoru, firmy ve vinařském kraji na jihu Moravy, která ho uchvátila především pro způsoby, jakými s udržitelností zachází.
Na snaze udělat svět lepší firma staví od svých počátků. Ať už třeba tím, jak zachází se surovinami, s přírodou nebo třeba také tím, jak se místo stavby nových výrobních hal rozhodla využít chátrající budovy.
Nejpřesvědčivější důkaz ukazující na fakt, že se Sonnentor neschovává jen za velká slova o udržitelnosti, najdete v příbězích obyčejných lidí. Zjistíte, kdo přišel s nápadem na to dávat kvítek do okýnka na obalu, koho napadlo ubrat na plastech i kdo ze zaměstnanců přišel na tajnou ingredienci, která udělala z jednoho jejich bio čaje prodejní tahák. „Napříč tou firmou jsou lidi, kteří to milují a dávají tomu všechno,“ začíná jeden z mnoha příběhů Dvořáček.
Kdo je Josef Dvořáček?
Josef Dvořáček je spolumajitelem a ředitelem společnosti SONNENTOR, která je dnes významným zpracovatelem bylin, čajů a koření z ekologického zemědělství. V SONNENTORu najdete spoustu inspirace z trvalé udržitelnosti i společenské odpovědnosti. Vyvíjí pro produkty nové typy obalových materiálů, které jsou kompostovatelné a minimálně zatěžují životní prostředí, aktivně pracují na snižování energetické náročnosti i závislosti. Rozvíjí lokální spolupráci s ekologickými pěstiteli a sedláky i projekty férového přímého obchodu s konkrétními lidmi v zemích třetího světa.
Dělají věci jinak a zásadově neprodávají do nadnárodních obchodních řetězců. Přesto se stává SONNENTOR obdivovanou značkou. Se svými spolupracovníky vybrali firemní motto: TADY ROSTE RADOST, chtějí tím vyjádřit, že to tak cítí, že jejich posláním je v dnešní době přinášet lidem nadšení z bylin, čajů a koření a ze života vůbec. Pokud navštívíte jejich turistický projekt Bylinkový ráj SONNENTOR v Čejkovicích na jižní Moravě, určitě na Vás dýchne jejich originální firemní kultura.