Jaké inovace vznikají v naší společnosti, díky firmě Ashoka, která vytvořila trh sociálního podnikání? Na toto téma se podíváme v dalším inovačním ránu, které povede Ján Uriga, a jako hosta si přivzal Radoslava Pittnera ze společnosti Ashoka. Zobrazit více…
Ashoka má více než 4 000 inovátorů z 92 zemí, kteří jsou vybráni náročným výběrovým procesem tak, aby mohli maximálně rozvinout trh se společenskými problémy.
Společenská inovace je nový přístup nebo řešení, které efektivně reaguje na vážné společenské problémy a vytváří dlouhodobě pozitivní dopad. Cílem není ekonomický profit ale společenská hodnota. Ashoka už 40 let vytváří komunitu nejlepších sociálních inovátorů, kteří se zabývají různými společenskými problémy, jakou jsou nerovnosti ve vzdělávání, sociální vyloučení, zdravotní péče, ekonomický rozvoj, chudoba či environmentální problémy. Jimmy Wales (Ashoka Fellow a zakladatel Wikipedie), který transformoval způsob, jak nakládáme s informacemi, označil Ashoku za živou encyklopedii sociálních inovací.
Během inovačního rána bychom se rádi věnovali konkrétních sociálním problémům, které zajímají naší komunitu. Pokud máte konkrétní problém, který chcete na akci otevřít, pošlete nám ho dopředu e-mailem na barbora@redbuttonedu.cz, aby se na něj mohl Radoslav připravit a mohli jsme ho probrat do hloubky.
Akce se koná online 27. 9. 2024 v 8:00 a je potřeba se na ni zaregistrovat.
Kdo je Radoslav Pittner?
Rado je spoluředitelem Ashoka Česká republika a Slovensko, kde se dlouhodobě věnuje podpoře sociálních inovátorů, sociálního dopadu a podpoře spolupráce pro systémovou změnu. Zaměřuje se na facilitaci řešení komplexních sociálních problémů a adaptivní leadership, za sebou má více než 500 hodin facilitace. Na Univerzitě Karlově vyučuje předmět „Systémová změna“ a své zkušenosti přináší jako mentor v mezinárodní soutěži Map the System pod záštitou Oxfordské univerzity. Vede také modul Systémová změna v rámci evropského programu Ashoka Visionary Programme for Social Innovators. Před působením v Ashoce založil Kariérní centrum na Masarykově univerzitě a rozvíjel programy kariérního rozvoje, které pomáhají studentům lépe se uplatnit na trhu práce. Vytvořil také portál JobCheckin, který propojuje vysokoškolské studenty se zaměstnavateli, a byl zakladatelem startupu Smitio, který inovoval nábor zaměstnanců v IT sektoru. Rado vystudoval právo a mezinárodní vztahy na Masarykově univerzitě, což mu dává solidní základy pro práci v oblasti sociálních inovací a systémových změn.
Kdo je Ján Uriga?
Ján Uriga získal Ph.D. na Ústave experimentálnej psychológie SAV, kde se zabýval výzkumem a aplikací sociální inteligence a rozhodovacích procesů lídrů. Od roku 2003 do 2009 pracoval jako HR manažer ve veřejné správě a mezinárodních korporacích. Od roku 2010 se věnuje konzultačním projektům v oblasti strategického řízení změn, inovací, leadershipu a firemní kultury. Externě vyučuje na FSEV a vede MBA modul change managementu a inovací pro automobilový sektor ve spolupráci s vídeňskou technickou univerzitou. Od roku 2018 je leadrem Experience Centra v Praze, které je zaměřené na inovace v oblasti zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti.
Těšíme se na vás,
Barča, Jáno a Radoslav